"הסיכויים שלו נהדרים": תיעוד ממחנה טראמפ במדינת המפתח

ימים לבחירות בארה"ב, התומכים של הנשיא האמריקני בפנסילבניה הגיעו בהמוניהם לכנס בנוכחותו, הסבירו כי הוא עמד בהבטחה "Make america great again", לעגו לביידן, והאשימו: "הסקרים מזויפים"

זמן צפייה: 14:40

בעוד ארבעה ימים יתקיימו הבחירות לנשיאות ארצות הברית - והמתח בשיאו. בשלב זה, הסקרים הסופיים כבר חוזים ניצחון לג'ו ביידן, המועמדים עושים מאמצים אחרונים לגייס מצביעים, ואילו שליח חדשות 13 לוושינגטון גיל תמרי נשלח לסקר מקרוב את עצרת הבחירות של הנשיא המכהן, דונלד טראמפ, בפנסילבניה. שם, הוא פגש בתומכיו של טראמפ שעדיין מאמינים - ומקווים, שהנשיא ימשיך לכהונה נוספת.

העצרת התקיימה באזור הכפרי של פנסילבניה, שם רוב האוכלוסייה היא לבנה, בלי השכלה אקדמאית ברובה. לתושבים במדינה קורא טראמפ "מצביעים חבויים" שהסוקרים לא מגיעים אליהם, והם אלו שהוא מקווה שיפתיעו שוב את כולם. אל העצרת השלישית שלו באותו היום הגיע במסוק הנשיאותי, ומשם חזר לאירוע נוסף שהתקיים בבית הלבן.

לכתבות נוספות בנושא >>

6 ימים לבחירות: ביידן וטראמפ נכנסים לישורת האחרונה

טראמפ טוען שהוא מוביל – ביידן ממשיך להוביל בסקרים

הישג לטראמפ שבוע לפני הבחירות: המועמדת שלו הושבעה לעליון

עצרת בחירות של טראמפ בפנסילבניה
עצרת בחירות של טראמפ בפנסילבניה | צילום: רויטרס

"אילו היית חכם, היית מצביע לטראמפ", אמר לתמרי אחד הסדרנים במקום. "אם אתה לא חכם, תצביע לביידן. וכיצד אני יודע שהוא לא טוב? כי גם אני מגיע מדלאוור ואני יודע בדיוק איפה הוא גר". כאמור, למרות התחזיות הקודרות עבור טראמפ - הסדרן לא מוכן להמר על ניצחון לביידן - ויש לו הסבר מעניין: "הברית החדשה מבוססת על הברית הישנה, והברית הישנה מבוססת על התורה, והתורה אומרת לנו שטראמפ הוא מנצח".

מצביעים אחרים הסבירו כי הם תומכים בטראמפ בין היתר משום שהוא "מתייצב לצד ישראל" - אבל לא רק. "הוא עשה את רוב הדברים שאמר שיעשה. אני חושב שמצבנו טוב יותר מכפי שהיה לפני ארבע שנים, חוץ מהמגפה שמשתוללת", הוסיפו. אחר סיפר כי הוא מכיר הרבה אנשים שהיו מובטלים, ובזכות הנשיא המכהן חזרו למעגל העבודה. "בלי התעשייה הזאת, אנחנו כלום. מתים. אנחנו עיירות רפאים. אנחנו תומכים בטראמפ במאה אחוז וחושבים שהסיכויים שלו נהדרים. הסקרים? מזויפים".