צבא ארה"ב העניק עוגה לאישה איטלקית - 77 שנים אחרי שנגנבה ממנה ע"י חיילים אמריקנים

צבא ארה"ב שחזר עבור מארי מיון בת ה-90 עוגה שנגנבה ממנה ב-1945 על ידי חיילים אמריקנים שנלחמו נגד הכוחות הגרמנים בכפר סאן-פיאטרו. מיון הניחה את העוגה להתקרר על אדן חלונה כשהייתה בת 13, אלא שאז חיילים אמריקנים רעבים לקחו אותה. "זה היה יום נפלא שלעולם לא אשכח"

חיילים אמריקנים מעניקים עוגת יום הולדת לאישה איטלקית
חיילים אמריקנים מעניקים עוגת יום הולדת לאישה איטלקית | צילום: US ARMY

מחווה מרגשת: צבא ארה"ב העניק עוגת יום הולדת למארי מיון, אישה איטלקית בת 90, כתחליף לעוגה דומה שחיילים אמריקנים גנבו ממנה לפני 77 שנים ב-1945, בעת שלחמו נגד כוחות גרמנים בכפר סאן-פיאטרו שליד העיר ויצ'נצה.

אמה של מיון הכינה עבורה את העוגה ליום הולדתה ה-13, וביקשה ממנה להניח את העוגה על אדן החלון על מנת שתתקרר, אלא שאז חיילים אמריקנים רעבים ניצלו את ההזדמנות ולקחו את העוגה.

מארי מיון, קיבלה עוגת יום הולדת מהצבא האמריקני
מארי מיון, קיבלה עוגת יום הולדת מהצבא האמריקני | צילום: US ARMY

צבא ארה"ב העניק את העוגה לגברת מיון בטקס חגיגי שהתקיים אתמול בעיר ויצ'נצה, בנוכחותם של חיילים אמריקנים, גורמים רשמיים מקומיים ותושבים. מיון מסרה כי היא מתכוונת לאכול את העוגה עם בני משפחתה: "נאכל את הקינוח כולנו יחד, וניזכר ביום הנפלא הזה שלעולם לא אשכח".

בקרב המדובר בין הכוחות האמריקנים לאלו הגרמנים ב-1945, נהרגו 19 חיילים אמריקנים ומספר משוריינים הושמדו. האיטלקים המקומיים הציעו אז לחיילים האמריקנים לחם ויין. "קבלת הפנים החמה של אנשי ויצ'נצה נמשכת עד היום", אמר קולונל מת'יו גומאק, שפיקד על החיילים האמריקנים באיטליה במהלך מלחמת העולם השנייה.

עוגת יום ההולדת של מארי מיון בת ה-90
עוגת יום ההולדת של מארי מיון בת ה-90 | צילום: US ARMY