קאבול: האמריקנים הצליחו ליירט רקטות ששיגרו אנשי דאעש לשדה"ת

הרקטות שנורו על ידי אנשי ארגון הטרור, שוגרו לעבר נמל התעופה ויורטו על ידי מערכת הגנה אווירית אמריקנית אך דעאש טען כי "התקיפה הייתה מוצלחת"

הזירה ממנה שוגרו רקטות לעבר שדה התעופה של קאבול
הזירה ממנו שוגרו רקטות לעבר שדה התעופה של קאבול | צילום: רויטרס

הכוחות האמריקנים באפגניסטן הצליחו ליירט רקטות שנורו היום (שני) לעבר שדה התעופה של קאבול, בו נמשכים המאמצים לפינוי החיילים האמריקנים ואזרחים זרים מהמדינה. הרקטות שנורו על ידי אנשי דאעש, שוגרו בצהריים לעבר שדה התעופה ויורטו על ידי מערכת הגנה אווירית אמריקנית. הבית הלבן מסר כי המתקפה הנוספת של דאעש לא תפריע למאמצי הפינוי של הכוחות האמריקנים מאפגניסטן.

השלוחה האפגנית של ארגון הטרור דאעש קיבלה אחריות על שיגור הרקטות היום לעבר שדה התעופה של בירת אפגניסטן. הארגון שמכנה עצמו המדינה האסלאמית של חורסאן פרסם ברשתות החברתיות הודעה לפי "התקיפה הייתה מוצלחת" אך גורמים רשמיים באפגניסטן הצהירו כי הרקטות יורטו. ארה"ב הזהירה בימים האחרונים שארגון דאעש ינסה לשגר טילים או רקטות לעבר נמל התעופה הבינלאומי כדי לשבש את נסיגת הכוחות האמריקנים שצפוייה להסתיים מחר.

אתמול פגע כטב"מ אמריקני איש דעא"ש שהתכוון לבצע פיגוע התאבדות בקאבול. לפי דיווח ב-BBC, במהלך החיסול נהרגו 9 בני משפחה וביניהם 6 ילדים. ארה"ב חוקרת את האירוע.

כזכור, במהלך סוף השבוע תקף וחיסל כטב"מ של הצבא האמריקני 2 פעילי דאעש הקשורים בתכנון הפיגוע באפגניסטן בתגובה לאירוע הקשה שהתרחש ביום חמישי בשדה התעופה של קאבול, בו נהרגו 13 חיילים אמריקנים ולפחות 170 אזרחים אפגנים. התקיפה האמריקנית התרחשה מזרחית לעיר ג'לאלבאד וההרוגים הם מפקד בדרג בינוני בשלוחה האפגנית של דאעש ואדם נוסף שנסע עימו במכונית.