חשש להימצאות חומר מסרטן: ריקול על 19 מוצרים של "יוניליוור"

החברה הכריזה על איסוף של עשרות מוצרי שיער פופולריים בארה"ב מתוך חשש שהם מכילים רמות גבוהות של הכימיקל בנזן. מ"יוניליוור" ישראל נמסר כי המוצרים שנכללים בריקול - אינם משווקים בארץ

לוגו חברת יוניליוור
לוגו חברת יוניליוור | צילום: רויטרס

חברת "יוניליוור" יוצאת בריקול גדול בארצות הברית של מוצרי טיפוח פופולריים לשיער, בעקבות חשש לגבי "רמות גבוהות" של כימיקלים הגורמים לסרטן, כך פורסם היום (שלישי) ב-"ABC News".

החברה הודיעה על ריקול מרצון, אשר מתייחס ל-19 מוצרי שמפו יבש הנמכרים בארצות הברית בפחיות אירוסול, זאת בעקבות חשד להימצאות של בנזן - כימיקל הידוע כגורם מסרטן.

החשיפה לבנזן, המסווג כמסרטן אנושי, יכולה להתרחש באמצעות שאיפה, בליעה או באמצעות מגע עם העור - ועלולה לגרום לסרטן כמו לוקמיה וסרטן דם, כך על פי משרד הבריאות האמריקני. עם זאת, יש לציין כי בני אדם נחשפים לבנזן מדי יום, בין היתר דרך עשן של טבק וחומרי ניקוי - אך החשיפה יכולה להיחשב מסוכנת על פי רמות המינון והמשכיות המגע, כך על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב.

חברת "יוניליוור" מסרה כי היא אוספת את המוצרים "מתוך זהירות רבה" וכי עשתה זאת עוד בטרם קיבלה דיווחים על אודות אירועים חריגים בהקשר זה עד היום. מהחברה בישראל נמסר כי המוצרים שנכללים בריקול שבארצות הברית אינם משווקים בארץ.