אוקראינה תאסור כניסת חסידים לאומן: "המצב אינו מאפשר זאת"

משרד הפנים האוקראיני הודיע כי האירוע השנתי, שבו עשרות אלפי מתפללים מגיעים לקברו של רבי נחמן מברסלב, לא יתקיים: "מכבדים את המנהג, אך נאסור על אירועים המוניים, במיוחד בהשתתפות זרים"

זמן צפייה: 00:26

משרד הפנים באוקראינה הודיע אמש (שני) כי במשך שנה תיאסר כניסת חסידים לאומן בראש השנה, זאת מחשש להתפרצות של נגיף הקורונה. כידוע, בכל שנה נוסעים לעיר אלפי ישראלים, שם - בקברו של רבי נחמן מברסלב, הם מעבירים את ראש השנה. "המצב במדינה לא מאפשר לנו לערוך אירועים המוניים - במיוחד לא כאלה בהשתתפות זרים".

"אנו מתייחסים בכבוד למסורת הלאומית של קהילות דתיות ועושים הכול כדי לעמוד ברף הכי גבוה באשר לבטיחות", הסבירו במשרד הפנים, "עם זאת, במהלך השבועות האחרונים אוקריאנה הוכתה בנגיף הקורונה". משכך, כאמור, החליטו לאסור את כניסתם של הבאים.

מוקדם יותר אתמול, גם ראש עיריית אומן הביע את התנגדותו להגעת הישראלים לאזור בשיא המגפה, ואמר: "אנחנו חוזים כי הגל השני יגיע בדיוק באמצע ספטמבר, זאת הסיבה שאני נגד ביקורם של האלפים בעיר". בהודעה הרשמית של משרד הפנים נמסר כי גם כניסת חסידים בעלי אזרחות אוקראינית תוגבל, וכי במידת הצורך יוטל סגר על העיר ועל סביבתה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טראמפ: "העברנו את שגרירות ארה"ב לירושלים בשביל האוונגליסטים"

מישל אובמה: "זה גדול על טראמפ; אם לא נעשה שינוי המצב יחמיר"

בתגובה לבלוני התבערה: חיל האוויר תקף גם הלילה ברצועת עזה

מתפללים באומן שבאוקראינה מול קברו של רבי נחמן מברסלב, רויטרס
מתפללים באומן שבאוקראינה מול קברו של רבי נחמן מברסלב | צילום: רויטרס

לפני כשבועיים, ועדת הקורונה דנה בטיסות הצפויות לאומן, שם הביעה התנגדות גם כן לנסיעתם של הישראלים. ד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בין-לאומיים במשרד הבריאות, אמר כי "עמדתנו המקצועית היא שאסור לאפשר לאירוע להתרחש בשל ההתכנסות של 30 אלף איש על רחוב וחצי. הדרך היחידה לעצור את זה היא שהרשויות באוקראינה ינקטו את הפעולות המתאימות".

"גיבשנו הבנות עם הרבה מאוד מדינות עד היום שבו מצאנו את עצמנו שוב מדינה אדומה והמדינות לקחו צעד אחורה", הסביר שלמון. "המתווה של ירוק ואדום - כל עוד אנחנו אדומים לא יהיו הסכמים מלבד מתווה חד צדדי שיאפשר כניסה לישראל ממדינות ירוקות".