כחלק מהמאבק בחוק ההפלות: אומה תורמן חשפה כי עברה הפלה כנערה

השחקנית פרסמה את סודה כחלק ממאבקה בחוק המגביל הפלות כמעט לחלוטין בטקסס. במאמר שפרסמה ב"וושינגטון פוסט" סיפרה לראשונה תורמן כי נכנסה להריון בגיל צעיר מאוד מ"אדם מבוגר בהרבה"

אומה תורמן
אומה תורמן | צילום: רויטרס

השחקנית אומה תורמן חשפה היום (רביעי) הפלה שעברה כנערה, אותה כינתה כ"סוד האפל ביותר שלי", כחלק ממאבקה בחוק המגביל הפלות כמעט לחלוטין בטקסס. במאמר שפרסמה ב"וושינגטון פוסט" סיפרה לראשונה השחקנית כי נכנסה להריון בגיל צעיר מאוד מ"אדם מבוגר בהרבה" וכי החליטה לסיים את ההריון הבלתי רצוי.

תורמן ציינה כי היא חולקת את החוויה הקשה שעברה כניסיון לחלוק את ניסיונה במטרה "להרחיק את ההתלהמות ולהנמיך את הלהבות של המחלוקת מנשים פגיעות ובסיכון שעליהן החוק הזה ישפיע מיד".

החוק שעבר במדינת טקסס ונתמך על ידי המפלגה הרפובליקנית בארה"ב נכנס לתוקפו לאחרונה והינו אחד מחוקי ההפלות הקיצוניים ביותר שעברו בארה"ב בעשורים האחרונים. החוק מגביל כמעט לחלוטין הפלות, ולא מאפשר לבצע את ההליך אחרי יותר משישה שבועות של הריון, אך נותן כלים לאזרחים לפעול חוקית כנגד מי שתבצע הפלה. טקסס נחשבת לאחת המדינות השמרניות ביותר בארה"ב ולמעוז ותיק של המפלגה הרפובליקנית והחוק עורר את התנגדותם של ממשל ביידן והמפלגה הדמוקרטית.