מתיחות שיא: חייל אוקראיני נהרג, מנהיג הבדלנים הפרו-רוסים קרא לגיוס כללי

מתיחות שיא נרשמה היום בחזית המזרח אירופית, כאשר חייל אוקראיני נהרג בהיתקלות חמושה עם כוחות בדלנים הנתמכים בידי רוסיה במחוזות המזרחיים של המדינה. במקביל, חילופי האשמות בין הבדלנים לצבא האוקראיני על הפרת הפסקת אש מסיבית במזרח המדינה - דבר שמגביר את החשש מפני פלישה רוסית

כוחות צבא אוקראינה מתאמנים במחוז דונייצק
כוחות צבא אוקראינה מתאמנים במחוז דונייצק | צילום: רויטרס

מתיחות שיא באירופה: חייל בצבא אוקראינה נהרג היום (שבת) במהלך היתקלות חמושה עם בדלנים חמושים פרו-רוסים במזח אוקראינה, כך לפי הצבא האוקראיני שמוצב במחוזות הבדלניים של המדינה.

במקביל, חילופי האשמות בין הבלדנים הפרו-רוסים לצבא אוקראיני בגין הפרה מסיבית של הפסקת האש - דבר שמגביר את החשש מפני פלישה צבאית רוסית לאוקראינה. כמו כן, מנהיג הבדלנים בלוהנסק הכריז על גיוס כללי לצבא.

נשיא אוקראינה ולודימיר זילנסקי פוגש את כוחות הצבא
נשיא אוקראינה ולודימיר זילנסקי פוגש את כוחות הצבא | צילום: רויטרס

במקביל, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון קרא בטרם המראתו לגרמניה כי "על מנהיגי המערב להפגין אחדות בכל הנוגע למשבר באוקראינה". ג'ונסון ייפגש על קנצלר גרמינה שולץ ומנהיגים אחרים בוועידת ביטחון, כאשר רוסיה תיעדר.

כזכור, מוקדם יותר היום אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי לפי הערכות מודיעיניות של ארה"ב, הבירה האוקראינית קייב נמצאת על הכוונת של הרוסים, והוסיף כי "יש לנו סיבה להאמין שרוסיה החליטה לפלוש לאוקראינה וזה יקרה בימים הקרובים". לדבריו של הנשיא האמריקני, המערב יחד עם ארה"ב מוכנםי להטיל על רוסיה סנקציות חמורות ביותר אם תפלוש צבאית לשכנתה.

Ukrainian Soldiers Participate In A Military Drill
טנק אוקראיני בתרגיל | צילום: רויטרס

בתוך כך, מדינות המערב מאשימות את רוסיה בניסיונה ליצור משבר מלאכותי במחוזות המזרחיים של אוקראינה שנמצאים בשליטתם של בדלנים פרו-רוסים, במטרה לספק לה עילה לתקוף את אוקראינה. במקביל, לפי ארה"ב, ישנם כעת בגבולות אוקראינה בין 169,000 ל-190,000 חיילים רוסים, מספרים שכוללים בתוכם לוחמים מהמחוזות הבדלניים של אוקראינה בדונייצק ולוהנסק - שנתמכים באופן אקטיבי על ידי הרוסים.