עם תיק גב, דרכון ומספר טלפון: הילד שחצה לבד אלף ק"מ כדי להימלט מהמלחמה

אימו של בן ה-11 מעיר האוקראינית ז'פורוז'יה, שלחה אותו למסע ברכבת לסלובקיה בגפו כיוון שחששה לחייו ולא יכלה לצאת מהעיר. הילד שהגיע למעבר הגבול, הסב מיד את תשומת ליבם של העובדים במקום שיצרו קשר עם קרוביו במדינה, באמצעות מספר הטלפון שהיה כתוב על ידו

זמן צפייה: 02:03

ילד בן 11 יצא לבדו מעירו ז'פורוז'יה שבאוקראינה, שם נמצאת תחנת הכוח הגרעיני הגדולה ביותר באירופה, שבמתחמה פרצה שריפה בשבוע שעבר כתוצאה מירי הכוחות הרוסים במדינה, למסע באורך כ-1000 ק"מ ברכבת כדי להגיע למעבר הגבול עם סלובקיה, להתאחד עם קרוביו, ולהימלט מהתקיפות הרוסיות.

אימו של הילד, יוליה, העלתה את בן ה-11 לרכבת ונותרה מאחור לטפל באימה המבוגרת והחולה. "יש תחנת כוח גרעינית בעיר שלנו, הרוסים ירו בה והיא עלתה באש", אמרה יוליה והסבירה למה שלחה את בנה לבדו, "אני לא יכולה לעזוב את אימי, היא לא יכולה לנוע באופן עצמאי, אז שלחתי את הבן שלי ברכבת לגבול עם סלובקיה".

Hkstgr
הילד האוקראיני במעבר הגבול | צילום: משרד הפנים הסלובקי

עוד הוסיפה כי "הוא פגש שם אנשים עם לב גדול. מדינה קטנה שיש לה אנשים עם לב גדול. בבקשה תצילו את הילדים האוקראינים ותנו להם מקום בטוח". מתנדבים בגבול אספו את הפליט הצעיר, ודאגו לו. "הוא קנה אותם בחיוך שלו, האומץ והנחישות שלו - של גיבור אמיתי", נמסר בהצהרה ממשרד הפנים הסלובקי.

הילד הגיע עם תיק גב, שקית, דרכון והחשוב מכל - מספר טלפון על היד, שאימו רשמה לו, כדי לאפשר למתנדבים בגבול ליצור קשר עם קרוביו נמצאים בברטיסלבה. אימו הודתה לרשויות בסלובקיה, כמו גם לאנשי מעבר הגבול, על כך שלקחו את בנה "ידי ביד ועזרו לו לעבור את הגבול".

Ssjvnx
הילד האוקראיני במעבר הגבול | צילום: משרד הפנים הסלובקי

Nxplcj
מספר הטלפון על ידו של הילד | צילום: משרד הפנים הסלובקי