היום החמישי ללחימה: "24 השעות הקרובות קריטיות לאוקראינה"

במהלך הלילה שוחח נשיא אוקראינה זלנסקי עם ר"מ בריטניה ג'ונסון ואמר לו כי מדובר ביממה קריטית למדינתו. במקביל, גורם אמריקני אמר לעיתון "וושינגטון פוסט" כי בלארוס החליטה להצטרף ללחימה לצד רוסיה. דיווח בבריטניה: מאות שכירי חרב רוסים בקייב תחת הוראות לרצוח את זלנסקי

זמן צפייה: 02:17

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון שוחחו במהלך הלילה (שני) ברקע המשך הלחימה בין רוסיה לאוקראינה. דוברו של ג'ונסון אמר כי זלנסקי אמר לג'ונסון שמדובר ב-24 שעות קריטיות למדינתו במסגרת הלחימה. ג'ונסון אמר לנשיא האוקראיני כי בריטניה ומדינות המערב יעשו כל שביכולתם לשלוח סיוע צבאי לאוקראינה.

סיכום אירועי אתמול בלחימה באוקראינה - היום הרביעי - לחצו כאן

במהלך שעות הערב צפוי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לערוך שיחת ועידה עם מנהיגי המערב כדי לדון בצעדים הבאים נגד רוסיה. במקביל, העיתון "וושינגטון פוסט" דיווח הלילה מפי גורם אמריקני כי בלארוס קיבלה החלטה להצטרף ללחימה לצד רוסיה. לפי הגורם, המהלך עשוי לצאת לדרך כבר ביממה הקרובה. "זה ברור שבלארוס היא שלוחה של הקרמלין", אמר אותו גורם.

שיירה כוחות רוסים רוסיה בדרך ל אוקראינה
שיירת כוחות רוסיים בדרך לאוקראינה | צילום: צילום: רויטרס

צבא אוקראינה חיילים לחימה רוסיה
חייל אוקראיני על המשמר | צילום: צילום: רויטרס

חיילים רוסים התמקמו בבלארוס מתחילת הלחימה. המערב האשים גם את הנשיא הבלארוסי אלכסנדר לוקשנקו בהתערבות ישירה במלחמה. יש להזכיר כי לוקשנקו הוא בן בריתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וכל זאת מתרחש בצל השיחות שאמורות להתחיל היום בין משלחות רוסיה לאוקראינה על אדמת בלארוס.

בנוסף, ה"טיימס" הבריטי דיווח הלילה כי פוטין שלח יותר מ-400 שכירי חרב, שכבר פועלים בקייב כשבאמתחתם הוראה אחת – לרצוח את נשיא אוקראינה זלנסקי. לפי הדיווח, אותם שכירי חרב צריכים להכין את הקרקע להשתלטות על בירת אוקראינה.

משרד הבריאות של אוקראינה עדכן אמש כי 352 אוקראינים נהרגו מאז תחילת הפלישה הרוסית, מתוכם 14 ילדים. בנוסף נפצעו 1,686 בני אדם, מתוכם 116 ילדים. מהאיחוד האירופי נמסר כי מאז תחילת המלחמה נעקרו מבתיהם מעל 7 מיליון בני אדם.

מועצת הביטחון של האו"ם החליטה על קיום מושב חירום מיוחד של העצרת הכללית של האו"ם בנושא אוקראינה, כאשר 11 מדינות הצביעו בעד ורק רוסיה התנגדה. שלוש מדינות נמנעו - סין, הודו ואיחוד האמירויות. מכיוון שההחלטה הייתה פרוצדורלית, לא ניתן היה להטיל עליה וטו. שגרירת ארה"ב לאו"ם הפצירה ברוסיה לעצור את הרטוריקה המסוכנת בנוגע לנשק גרעיני.