לאחר שהעבירה כטב"מים לרוסיה: אוקראינה תוריד את דרג היחסים עם איראן

משרד החוץ האוקראיני הודיע כי ישלול את כתב האמנה של השגריר האיראני, לאחר שמצא הוכחות כי זו העבירה כלי טיס בלתי מאוישים לרוסיה, שהשתמשמה בהם במלחמתה נגד אוקראינה. הנשיא זלנסקי כינה את המהלך: "שיתוף פעולה עם הרוע"

זמן צפייה: 00:14

משרד החוץ של אוקראינה הודיע אתמול (שישי) כי יוריד את דרג הקשרים הדיפלומטיים עם איראן, לאחר שמצא הוכחות כי הרפובליקה האיסלאמית העבירה כטבמ"ים לרוסיה, וזו השתמשה בהם במלחמתה נגד אוקראינה. הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי כינה את המהלך: "שיתוף פעולה עם הרוע".

לטענת זלנסקי, עד כה יורטו שמונה כטב"מים איראניים בשימוש רוסי בשמי אוקראינה. למעשה, הודאותו של הנשיא זלנסקי ביירוט הכטב"מים האיראניים מוכיחה את הטענות של בכירים בממשל האמריקני, כמו גם של בכירים נוספים ממדינות אירופה, שטוענים זה מכבר שאיראן העבירה ועודנה מעבירה אמצעי לחימה לרוסיה, ביניהם גם כטב"מים - דבר שבטהרן הכחישו.

כטב''מ מתאבד איראני מסוג שאהד-136 שיורט בשמי חרסון
כטב''מ מתאבד איראני מסוג שאהד-136 שיורט בשמי חרסון | צילום: רויטרס

כטב''מ מתאבד איראני מסוג שאהד-136 בשמי אודסה
כטב''מ מתאבד איראני מסוג שאהד-136 בשמי אודסה | צילום: רויטרס

"היום הצבא הרוסי השתמש בכטב"מים איראניים לתקיפות שלו. העולם יידע על כל מקרה של שיתוף פעולה עם הרוע, ויהיו לכך השלכות מתאימות", אמר זלנסקי בסרטון הלילה שהוא מפרסם מידי יום. אתמול, הצבא האוקראיני הודיע כי יירט ארבעה כלי טיס בלתי מאוישים מסוג "שאהד-136" מעל הים ליד נמל אודסה.

לדברי משרד החוץ האוקראיני, "אספקת הכטב"מים הובילה לפגיעה קשה ביחסים הבילטרליים בין המדינות". במשרד הוסיפו: "בתגובה למעשה כל כך לא ידידותי, הצד האוקראיני החליט לשלול את כתב האמנה של שגריר איראן במדינה, וגם לצמצם משמעותית את מספר הצוותים הדיפלומטיים של שגרירות איראן בקייב". המשרד מסר כי ההודעה הועברה לשגריר בפועל מאחר והנציג הקבוע אינו נמצא כעת באוקראינה.