עימותים במזרח אוקראינה: הצבא הרוסי כבש כפר באזור דונצק

משרד ההגנה הרוסי הודיע כי כוחותיו השתלטו על הכפר אורוזאיין, והלחימה באזור נמשכת. לפי דיווחים, 66 עימותים נרשמו במהלך היממה האחרונה בין כוחות רוסיים ואוקראינים. בכיר אוקראיני: כוחותינו הדפו תקיפה באזור חרקוב

חיילים אוקראינים בשדה הקרב
חיילים אוקראינים בשדה הקרב | צילום: רויטרס

אחרי שמשרד ההגנה הרוסי מסר אתמול בהצהרתו היומית לתקשורת כי כוחות של הצבא הרוסי השתלטו על הכפר אורוזאיין שבאזור דונצק, במזרח אוקראינה, הלחימה באזור נמשכת גם היום (שני), ובכיר אוקראיני מסר לסוכניות זרות כי עמדות לחימה אוקראיניות באזור הותקפו כ-35 פעמים במהלך היום, והמתח נשמר בכל רחבי מזרח אוקראינה, כאשר שישה קרבות עדיין נמשכים. עוד נמסר כי הכוחות האוקראיניים הצליחו להדוף שלוש התקפות רוסיות באזור חרקוב.

לפי סוכנות הידיעות "רויטרס", 66 עימותים נרשמו במהלך היממה האחרונה בין כוחות רוסיים ואוקראינים. עוד נמסר ממשרד ההגנה הרוסי כי חיילי הצבא הרוסי כבשו נקודות שליטה אחרות, ובעזרת המערך האווירי יורטו 33 מל"טים ועשרה טילים שיוצרו על ידי ארה"ב.

חיילים אוקראינים בשדה הקרב
חיילים אוקראינים בשדה הקרב | צילום: רויטרס
אוקראינים מפונים מביתם באזור דונצק
אוקראינים מפונים מביתם באזור דונצק | צילום: רויטרס

בתחילת 2022 כבשה רוסיה את אזור דונצק, אך ביולי אשתקד החזירה אוקראינה את השליטה באזור לידיה. לפי ההערכות, ההתפתחויות האחרונות עליהן דווח מהקרמלין מהוות יתרון אסטרטגי משמעותי לרוסים, לאחר שבחודש פברואר האחרון כבש הצבא הרוסי גם את העיר אוודיאקה, מצפון לעיר דונצק.