דיווח: 22 הרוגים במתקפה רוסית על תחנת רכבת באוקראינה

במתקפה שהתרחשה ביום העצמאות האוקראיני, במהלכו גם ציינו חצי שנה לתחילת המלחמה, טילים שנורו על העיר צ'פלין הסמוכה לדונייצק הובילו לשריפה בתחנת הרכבת ופגעו גם בבניינים באזור. הנשיא זלנסקי אמר כי בין ההרוגים גם ילד בן 11, ובנוסף נפצעו עוד 43 אזרחים

התקפה רוסית על אוקראינה
התקפה רוסית על אוקראינה | צילום: רויטרס

התקפת טילים רוסית שנשלחה הלילה (חמישי) לעבר תחנת רכבת באוקראינה גרמה למותם של 22 בני אדם. הנשיא זלנסקי הודיע על המקרה בסרטון וידאו שפירסם, בו פנה לנאט"ו (ארגון האמנה הצפון-אטלנטית) ודיווח שהמתקפה הרוסית פגעה ברכבת בעיירה צ'פלין, שנמצאת בקרבת דונצייק במזרח אוקראינה.

טיל אחד נפל על בית והביא למותו של ילד בן 11, וטיל אחר פגע כאמור בתחנת הרכבת, הביא למותם של 21 בני אדם ולשריפה של תחנת הרכבת וחמישה קרונות. "אנחנו כואבים היום את המקרה בצ'פלין", אמר זלנסקי בקלטת, והטיל את האחריות למתקפה על רוסיה.

ילד נהרג בהתקפה רוסית על אוקראינה
ילד נהרג בהתקפה רוסית על אוקראינה | צילום: רויטרס

בתוך כך, בוושינגטון פוסט דיווחו הבוקר כי הרוסים החלו להשתמש במל"טים תוצרת איראן. האיראנים גם הציעו לרוסיה להיעזר ברשת הכספים שלהם, כדי להתחמק מסנקציות, כך לפי גורם מודיעיני במערב. במשרד ההגנה הרוסי טרם הגיבו למקרה, אך מכחישים שכיוונו התקפות על אזרחים.

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו הודעת גינוי כלפי רוסיה ותמיכה באוקראינה וכתב: "מתקפת הטילים הרוסית על תחנת רכבת מלאה באזרחים באוקראינה תואמת לדפוס מעשי הזוועה שלה. נמשיך, ביחד עם שותפינו מסביב לעולם, לעמוד לצד אוקראינה ולדרוש מרוסיה אחריות מלאה למעשיה".

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי פוקד אנדרטאות וקברים לרגל יום העצמאות של אוקראינה
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי פוקד אנדרטאות וקברים לרגל יום העצמאות של אוקראינה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר השבוע הנשיא זלנסקי פירסם וידאו בו פנה לאזרחי אוקראינה והזהיר אותם מפני אפשרות שרוסיה תתקוף ביום העצמאות של המדינה, שנערך אתמול. בסרטון אnר זלנסקי כי אסור לאוקראינה לתת למוסקבה "לפזר יאוש ופחד".