אוקראינה: לפחות 22 הרוגים בהתרסקות מטוס צבאי

המטוס, ועליו 27 צוערים ואנשי חיל האוויר של אוקראינה, התרסק בטיסת אימון בחרקוב. לפחות 2 נוספים נפצעו קשה. סיבת ההתרסקות עדיין אינה ברורה, אך ככל הנראה לא מדובר באירוע מכוון

התרסקות, מטוס, צבאי, אוקראינה,
התרסקות מטוס צבאי באוקראינה | צילום: מתוך טוויטר

אסון תעופה באוקראינה: לפחות 22 בני אדם נהרגו אמש (שישי) בהתרסקות מטוס של הצבא האוקראיני, בבמחוז חרקוב שבמזרח המדינה. על המטוס, מסוג אנטונוב 26, היו 27 צוערים וכן אנשי חיל האוויר.

מתחקיר הרשויות עולה כי המטוס היה בדרכו מהאוניברסיטה של חיל האוויר בחרקוב בטיסת אימון. שניים לפחות שהיו במטוס נפצעו באורח קשה ופונו לבית חולים בסביבה. כעת ממשיכים הרשויות בחיפושים אחר שלושה נוספים שהיו על המטוס.

נסיבות ההתרסקות אינן ידועות בשלב הזה, אך ככל הנראה לא מדובר באירוע מכוון, כך לדברי הרשויות. נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, צפוי היום לבקר באתר ההתרסקות.

התרסקות המטוס מגיעה לאחר שבתחילת השנה נהרגו 176 בני אדם מטוס של חברת התעופה הלאומית של אוקראינה מעל איראן, כתוצאה מירי בטעות של טיל קרקע-אוויר איראני. באיראן הכחישו בתחילה מעורבות בירי וטענו שמדובר בכשל טכני, אולם לאחר כמה ימים נאלצו להודות שאכן טיל שירו כוחות הצבא, על רקע המתיחות עם ארה"ב, הוא שגרם להפלת המטוס.