הלחימה בקייב נמשכת: "סוכלו ניסיונות להשתלט על אתרי מפתח"

צבא אוקראינה מסר כי מנע מכוחות רוסיים להשתלט על בסיס צבאי בבירה קייב. במקביל, סוכנות הידיעות האוקראינית דיווחה כי היה ניסיון רוסי להשתלט על אחת מתחנות הכוח בעיר. הנשיא זלנסקי דחה את בקשת ארה"ב להתפנות: "צריך תחמושת, לא טרמפ"

זמן צפייה: 00:23

הלחימה לא עוצרת גם בשעות הלילה: צבא אוקראינה מסר הלילה (שבת) כי סוכל ניסיון של כוחות מצבא רוסיה להשתלט על בסיס צבאי בבירה קייב. לפי הדיווחים, בכל רחבי הבירה מתחוללים קרבות קשים כחלק מהניסיון של הצבא הרוסי לפרוץ את הבירה.

במקביל, סוכנות הידיעות האוקראינית הרשמית דיווחה במהלך הלילה כי היה ניסיון של כוחות רוסיים להשתלט על אחת מתחנות הכוח בעיר, אך גם הוא סוכל כמו גם מתקפה שהתרחשה באזור שדרות הניצחון בבירה. בתוך כך, נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי דחה את בקשת ארה"ב להתפנות. "אני צריך תחמושת, לא טרמפ", אמר.

סיכום היום השני לפלישה הרוסית - לחצו כאן

מוקדם יותר הודיע משרד האוצר בוושינגטון על הטלת סנקציות נגד הבכירים ביותר בשלטון הרוסי בעקבות הפלישה לאוקראינה.

אוקראינה פלישה רוסיה אזרחים עוזבים את קייב
הנטישה מקייב נמשכת | צילום: צילום: רויטרס

הנשיא ולדימיר פוטין, שר החוץ סרגיי לברוב והרמטכ"ל ואלרי גרסימוב נמצאים ברשימה. מוקדם יותר הודיעו בבית הלבן כי תצא הודעה רשמית לאחר שהנשיא ג'ו ביידן קיבל את ההחלטה להטיל סנקציות גם על בכירי השלטון הרוסי.

עוד קודם, רוסיה כצפוי סיכלה הצעת גינוי של מועצת הביטחון של האו"ם נגד הפלישה לאוקראינה. רוסיה היא חברה קבועה במועצת הביטחון והטילה וטו. השגריר הרוסי באו"ם כינה את הצעת ההחלטה כ"אנטי-רוסית". "זו הצעה ברוטלית ולא אנושית", אמר השגריר.

עם זאת, ההפתעה הגיעה מסין כשנמנעה בהצבעה. סין היא בת ברית קרובה של רוסיה ומדובר כאמור בהצבעה מפתיעה.