זלנסקי מזהיר: "רוסיה עשויה לבצע מתקפה אכזרית ביום העצמאות"

בהקלטת וידאו מתריע נשיא אוקראינה בפני האפשרות שרוסיה תנצל את חגיגות יום העצמאות האוקראיני ביום רביעי למתקפה. בחרקיב יוטל עוצר למשך יום שלם: "אסור לתת למוסקבה לזרוע ייאוש ופחד"

נשיא אוקראינה זלנסקי
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי | צילום: רויטרס

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פירסם הלילה (ראשון) וידאו, בו פנה לאזרחי אוקראינה והזהיר אותם מפני אפשרות שרוסיה תתקוף ביום העצמאות של המדינה, שייערך השבוע ב-24 באוגוסט, כך לפי פרסום של העיתון הבריטי "הגרדיאן".

לפי זלנסקי, על תושבי אוקראינה להיות מודעים לכך שבשבוע הקרוב רוסיה עלולה "לנסות לעשות משהו מכוער במיוחד, משהו אכזרי במיוחד", על רקע חגיגות 31 שנים לעצמאות המדינה מאז יצאה מהאיחוד הסובייטי עת התפרקות ברית המועצות ב-1991. ה-24 באוגוסט עומד גם בסימן חצי שנה לפלישה הרוסית לאוקראינה. בסרטון אומר זלנסקי כי אסור לאוקראינה לתת למוסקבה "לפזר יאוש ופחד".

חיילים אוקראינים במחוז דונייצק
חיילים אוקראינים במחוז דונייצק | צילום: רויטרס
העיר ווזנסנסק, בה נפגעו 12 אזרחים, לאחר התקפה רוסית
העיר ווזנסנסק, בה נפגעו 12 אזרחים, לאחר התקפה רוסית

סרטון זה מגיע על רקע דיווחים אחרונים אתמול בתקשורת הבריטית בנוגע להפצצות בים השחור בקרבת חצי האי קרים, וכן דיווחים רוסיים ואוקראיניים על 12 אזרחים בעיירה בדרום אוקראינה שנפגעו מטילים, שנחתו סמוך למתקן גרעיני באוקראינה.

בחרקיב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, ראש העיר החליט להרחיב את העוצר הלילי שהוכרז מאז פרוץ המלחמה, וביום העצמאות עצמו העוצר יוטל למשך כל היום והתושבים לא יוכלו לצאת מבתיהם. חרקיב היא עיר בצפון-מזרח אוקראינה, בסמוך לגבול עם רוסיה, וסובלת מהפצצות בלתי פוסקות מהצד הרוסי.