מרכז הסייבר האוקראיני: אתרי משרד ההגנה והבנקים הגדולים תחת מתקפה

לפי דיווחי המערך האחראי באוקראינה על התמודדות עם איומים חיצוניים, במיוחד מרוסיה, עמודי האינטרנט של "פריבט-בנק" ו-"אשודו-בנק" הושבתו, ובמדינה חוששים כי מדובר בתקיפה רוסית שמהווה סימן מקדים לפלישה

זמן צפייה: 00:46

אתר משרד ההגנה האוקראיני, כמו גם אתרי שניים מהבנקים הגדולים במדינה, "פריבט-בנק" ו-"אושדו-בנק", נמצאים הערב (שלישי) תחת מתקפת סייבר. באוקראינה חוששים שמדובר במתקפת הסייבר רוסית, שעלולה להיות סימן מקדים לפלישה רוסית, כך דיווח מרכז הסייבר האוקראיני שהוקם על ידי משרד התרבות ומדיניות המידע, על מנת להתמודד עם מידע כוזב ואיומים חיצוניים, בייחוד מרוסיה.

משרד ההגנה האוקראיני אישר בחשבון הטוויטר שלו כי האתר נמצא ככל הנראה תחת התקפת מניעת שירות וכי הם פועלים על מנת להשיב את האתר. בשנת 2014, טרם הפלישה הרוסית לחצי האי קרים פגעה רוסיה בתשתיות החשמל האוקראיניות.

חיילים של צבא רוסיה
חיילים של צבא רוסיה | צילום: רויטרס

כזכור, מוקדם יותר היום במסיבת עיתונאים משותפת של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וקנצלר גרמניה אולף שולץ, פוטין התייחס לחשש שלו מהצטרפות אוקראינה לארגון האמנה הצפון-אטלנטית, ואמר כי "התרחבות נאט"ו היא סיכון ממשי עבורנו. המענה שקיבלנו מארצות הברית וממדינות אחרות החברות בנאט"ו לא מספיק", אך הוסיף כי הוא "מוכן לעוד דיונים על טילים ועל נושאים ביטחוניים אחרים", וכי "החלטנו להסיג חלקית את הכוחות".

גם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, התיחחס למתיחות בין רוסיה ואוקראינה, ואמר כי מקדם יותר היום ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי רוסיה שולחת "מסרים סותרים", כאשר מצד אחד נראה שהיא מתכוננת לפלישה לאוקראינה, אך במוסקבה טוענים כי חלק מהיחידות שהשתתפו בתרגיל בבלארוס על גבול אוקראינה חוזרות לבסיסיהן, והמערב "הושפל" לאחר שהזהיר מפשיטה שלא תקרה.