המשבר באוקראינה: בבריטניה שוקלים גיוס נרחב לכוחות נאט"ו

ר"מ בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי הוא שוקל, בנוסף לגיוס הכוחות, שליחת כלי נשק הגנתיים למדינות הבלטיות. לדבריו, "נעמוד לצד בעלות בריתנו אל מול העוינות הרוסית". לפי גורמי ביטחון אמריקניים, רוסיה העבירה מנות דם לכוחות בגבול, כהכנה לפלישה

British Troops Come By Boat To Hoek Van Holland To Test Their Ability To Travel By Land To Norway
רכבי הצבא הבריטי, ארכיון | צילום: רויטרס

ממשלת בריטניה הודיעה אתמול (שבת) כי נשקלת האפשרות לגיוס נרחב של כוחות לטובת נאט"ו, במטרה לחזק את גבולותיה של אירופה בתגובה להתארגנות הצבא הרוסי בגבול אוקראינה. בבריטניה אף הזהירו כי פלישה של רוסיה לשטח אוקראינה תלווה בסנקציות מהירות שיהיו הרסניות לשני הצדדים.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון צפוי לבקר באזור בשבוע הבא ואף לשוחח עם נשיא רוסיה פוטין בטלפון. ג'ונסון שוקל הצעה לחבילה משמעותית למדינות הבלטיות בנאט"ו, שתכפיל את כמות החיילים המוצבים באיזור ותשלח כלי נשק הגנתיים לאסטוניה.

Ukrainian Reservists Take Part In Military Exercises On The Outskirts Of Kyiv
חייל אוקראיני באימון | צילום: רויטרס

בהצהרתו אמר ראש הממשלה כי "חבילה כזאת תשלח מסר ברור לקרמלין - אנחנו לא נסבול את הניסיון לערער את האזור, ונעמוד לצד בעלות בריתנו בנאט"ו אל מול העוינות הרוסית. הוריתי לכוחותינו להתכונן להצבת חיילים בכל אירופה בשבוע הבא והבטיח תמיכה בבעלות בריתנו".

בתוך כך, שני גורמי ביטחון בכירים בארצות הברית אמרו אתמול כי לארצות הברית יש אינדיקציות כי רוסיה העבירה אספקה של מנות דם לגבול אוקראינה. זאת, כחלק מצבירת האמצעים הרפואיים, החיילים והציוד הצבאי באזור הגבול המהווים ככלל אינדיקציה לכך שרוסיה נערכת לפלישה.

Service Members Of The Ukrainian Armed Forces Chop Wood At Combat Positions In Donetsk Region
חיילים אוקראינים בגבול רוסיה | צילום: רויטרס

ההיערכות הרוסית תאפשר להם לצאת למתקפה על אוקראינה בהתראה קצרה במיוחד. עם זאת, אחד הגורמים סיפר לרשת CNN כי העברת מנות הדם אינה סימן בטוח לפלישה, אלא מהלך שמצטרף לשורת מהלכים שארצות הברית עוקבת אחריהם בעוד רוסיה ממשיכה לבנות את המערך שלה בגבול.

Service Members Of The Ukrainian Armed Forces Are Seen At Combat Positions In Donetsk Region
חייל אוקראיני בגבול רוסיה | צילום: רויטרס