פעילה אוקראינית פרצה בבכי מול ג'ונסון: "אתם פחדנים"

ראש ממשלת בריטניה מבקר בוורשה. במהלך מסיבת עיתונאים שקיים עלתה שאלה מצידה של דריה קלניוק, פעילה אוקראינית, שהתפרצה והחלה לבכות: "אתם מדברים על סנקציות בזמן שילדים סופגים טילים". ואיך הגיב ג'ונסון? צפו

זמן צפייה: 01:06

מחזה חריג במהלך מסיבת העיתונאים של ראש ממשלת בריטניה בפולין: בוריס ג'ונסון קיים היום (שלישי) מסיבת עיתונאים בוורשה. כשהגיע שלב השאלות נעמדה דריה קלניוק, מנהלת ארגון חברתי למלחמה בשחיתות שחיה באוקראינה, והתפרצה לעברו תוך שהיא פורצת בבכי.

"המערב נכשל בהגנה על אוקראינה מפני פוטין הברברי", אמרה קלניוק. "אתם לא מגיעים לקייב. אתם פחדנים. נאט"ו אומרת שהיא רוצה למנוע מלחמת עולם שלישית, אבל היא כבר החלה. ילדים אוקראינים מגנים על נאט"ו מפני טילים במקום שמטוסים יעשו את זה".

דריה קלניאוק עיתונאית אוקראינית אוקראינה בוריס ג'ונסון מסיבת עיתונאים רוסיה
פרצה בבכי. קלניוק | צילום: רויטרס

קלניוק המשיכה ואמרה כי "העם האוקראיני זועק לעזרה. אתם נוקטים בסנקציות, מטילים אמברגו אווירית, אבל איך זה עוזר בדיוק בזמן שילדים סופגים טילים? נגד המיליארדר רומן אברמוביץ' אין סנקציות. הוא בלונדון. הילדים שלו בלונדון. הילדים של פוטין בהולנד, בגרמניה, באחוזות. למה אף אחד לא משתלט על הנכסים שלהם? אני רואה את בני המשפחה שלי באוקראינה. אנחנו בוכים".

ג'ונסון שהיה מופתע ומעט נבוך הגיב לפעילה האוקראינית ואמר שהוא עושה כל שביכולתו, אבל הבהיר שאסור לפתח אשליות שהמערב יגיב בצעדים צבאיים. "אם בריטניה תתחיל להפיל מטוסים רוסיים ולהילחם ישירות ברוסיה, זה משהו שאנחנו לא יכולים לעשות", הסביר ג'ונסון.