ביצע את המעשים במשך 7 שנים: חבר פרלמנט בריטי חשוד באונס

מחוקק בריטי מהמפלגה השמרנית של רה"מ בוריס ג'ונסון, אשר שמו לא נחשף, נעצר בחשד שביצע עבירות מין לצד התנהגות בלתי הולמת בתפקיד ציבורי. מהמפלגה נמסר: "לא נגיב עוד עד לתום החקירה"

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון | צילום: רויטרס

חבר פרלמנט בבריטניה, מהמפלגה השמרנית של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, אשר שמו לא נחשף, נעצר בחשד לאונס וביצוע עבירות מין במשך תקופה של 7 שנים, כך פורסם אתמול (שלישי) בסוכנות הידיעות "רויטרס".

מדובר במחוקק בשנות ה-50 לחייו, ומשטרת המטרופולין של לונדון דיווחה כי הוא עצור בחשד לביצוע מעשים מגונים, תקיפה מינית, אונס, ניצול לרעה של משרת אמון והתנהגות בלתי הולמת בתפקידים ציבוריים.

הדובר האחראי על נושא המשמעת במפלגה השמרנית בפרלמנט, אישר אתמול כי הגבר שנעצר היה חבר פרלמנט מטעם המפלגה, וכי הוא הונחה להתרחק מעבודתו הציבורית כל עוד חקירת המשטרה נגדו נמשכת. עוד אמר כי "עד לסיומה של החקירה לא נגיב עוד".

המשטרה מסרה כי קיבלה בינואר 2020 דיווח המתייחס לעבירות לכאורה שבוצעו בין 2002 ל-2009 בלונדון. בהודעת המשטרה נכתב כי החקירה בנושא נמשכת.

בוריס ג'ונסון
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון | צילום: רויטרס

כזכור, זוהי לא המכה היחידה שספגה המפלגה לאחרונה. רק בתחילת החודש, בבחירות שהתקיימו לרשויות המקומיות ביותר מ-200 מועצות ברחבי הממלכה המאוחדת, מפלגתו של ג'ונסון ספגה מפלה כבדה והפסידה מספר רב של מושבים, וכן נרשם הפסד במספר רשויות מרכזיות בלונדון ובאנגליה כולה - שהיו מזוהות עם מפלגתו במשך עשרות שנים.

לפי התוצאות שפורסמו, המפלגה השמרנית הפסידה למעלה מ-130 מושבים ומנגד זכתה ב-515, בעוד שמפלגת האופוזיציה "הלייבור" זכתה בלמעלה מ-1,100 מושבים וכמעט מחקה את נוכחותה של המפלגה השמרנית בלונדון. לבינתיים, גם המפלגה הליברל-דמוקרטית ומפלגת "הירוקים" רשמו הישגים נכבדים.