שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות: "זוכרים את יום השואה"

לקראת ציון 75 לשחרור מחנה אושוויץ, עבדאללה בן זיאן אל נחיין כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "יחד אנחנו זוכרים את החיים שנלקחו כדי שפשעים כאלה נגד האנושות לא יחזרו על עצמם"

Musjpy
משלחת של אנשי דת מוסלמים בכירים באושוויץ | צילום: טוויטר

לקראת יום הזיכרון הבין-לאומי לשואה, שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זיאן אל נחיין, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בעוד אנו זוכרים את יום השואה, אנו עומדים לצד האנושות נגד גזענות, שנאה וקיצוניות, ויחד אנחנו זוכרים את החיים שנקלחו כדי שפשעים כאלה נגד האנושות לא יחזרו על עצמם".

ביום חמישי, בזמן שבישראל נערך פורום השואה עם שורה של מנהיגים מכל העולם, משלחת של אנשי דת מוסלמים ביקרה באושוויץ יחד עם משלחת של הוועד היהודי-אמריקני, שציינה כי זו "המשלחת המוסלמית הבכירה ביותר" שהגיעה למחנה ההשמדה.

במשלחת המוסלמית היו 62 משתתפים, מתוכם 25 אנשי דת בכירים מאוד מ-28 מדינות. בשלב מסוים, כפי שניתן לראות בתמונות, המשלחת התפללה במחנה. בראש המשלחת עמד יו"ר הליגה המוסלמית העולמית, מוחמד בין עבדולקרים אל-עיסא, שאמר: "להיות כאן, לצד ילדים של שורדי שואה וחברי הקהילה היהודית והאסלאמית, זו גם חובה קדושה וגם כבוד. הפשעים אליהם היינו עדים היום הם פשעים נגד האנושות".