משבר בהוליווד: השחקנים מצטרפים לשביתת התסריטאים

איגוד השחקנים SAG-AFTRA הודיע על הצטרפותו לשביתת התסריטאים שהחלה במאי, אחרי שהמשא ומתן עם האולפנים הגדולים בנוגע לתנאי העובדים קרס. נשיאת האיגוד, פראן דרשר: "רגע מכונן מאוד"

Holywood

לראשונה זה יותר מ-60 שנים, כ-160 אלף שחקנים ועובדי תעשיית הטלוויזיה והקולנוע שמיוצגים על-ידי איגוד העובדים SAG-AFTRA בהוליווד, הודיעו הערב (חמישי) כי הם מצטרפים לשביתת התסריטאים שנמשכת כבר חודשיים - זאת לאחר שהמשא ומתן עם האולפנים הגדולים התפוצץ.

האיגוד דרש שענקיות הסטרימינג כמו נטפליקס ואמאזון, דיסני ואפל, יסכימו לתנאי שכר ועבודה הוגנים יותר עבור השחקנים. כמו כן, במסגרת המשא ומתן עם האולפנים, הציבו כתנאי באיגוד ערבויות לכך שבינה מלאכותית לא תשמש להחלפת שחקנים.

משבר בהוליווד
משבר בהוליווד | צילום: רויטרס

פראן דרשר, נשיאת האיגוד, אמרה כי מדובר ב"רגע מכונן מאוד" עבור השחקנים ותעשיית הבידור בהוליווד: "מה שקורה לנו קורה בכל תחום, כשמעסיקים פועלים מתוך תאוות בצע ושוכחים מהעובדים שמניעים את גלגלי השיניים של המכונה. אנחנו בבעיה".

ה"שביתה הכפולה", כאמור, היא הראשונה מאז 1960, אז עמד בראש האיגוד נשיא ארה"ב לשעבר רונלד רייגן. שביתת השחקנים האחרונה הייתה ב-1980. איגוד עובדים שלישי, "גילדת הבמאים של אמריקה", קיים משא ומתן מוצלח עם האולפנים ביוני - ולכן הוא לא ייקח חלק בשביתה.

משמעות המהלך היא עצירת רוב ההפקות בהוליווד, שמצטרפות לשורה ארוכה של פרויקטים שכבר בוטלו או עוכבו בעקבות שביתת התסריטאים. גם אירועים כגון טקס פרסי האמי עלולים להידחות או להתבטל.