"הפר את ההסכם והשחית את החברה": טוויטר תובעת את אילון מאסק

הרשת החברתית מאשימה את איש העסקים העשיר בעולם בכך שכפה עליה את מכירתה, ואז הפר את הסכם הרכישה בסך 44 מיליארד דולרים - תוך שהוא מביא לפגיעה משמעותית בחברה ובערך המניות שלה. "דרישותיו המוזרות למידע היו חלק מקמפיין שנועד להציג לכאורה אי שיתוף פעולה מצידנו"

מאסק וטוויטר
מאסק וטוויטר | צילום: רויטרס

הרשת החברתית טוויטר הודיעה הלילה (רביעי) באופן רשמי כי הגישה תביעה נגד אילון מאסק, האיש העשיר בעולם, בטענה שהפר את ההסכם עימה והשחית את החברה. הרשת החברתית העולמית מאשימה את מאסק בהשתלטות ורכישה בכפייה של החברה, לצד הפרת הסכם הרכישה שעמד על 44 מיליארד דולרים - תוך פגיעה משמעותית בערך החברה ומניותיה.

מטוויטר נמסר כי "מאז חתימת הסכם המיזוג, מאסק ביזה שוב ושוב את החברה ואת העסקה, ויצר סיכון עסקי עבור טוויטר, לצד לחץ שהביא להורדת מחיר המניה שלה". מאסק, מצידו, צייץ בתגובה לתביעה: "אוי, האירוניה".

אילון מאסק
אילון מאסק | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר פנה מאסק לרשות לניירות ערך, וביקש לחזור בו מהסכם הרכישה, בטענה שטוויטר הפרה אותו כי סירבה להעביר אליו מידע על חשבונות הספאם והבוטים באתר. לאחר הגשת התביעה מצד טוויטר אתמול, נמסר מטעם החברה כי "מאסק כנראה מאמין שהוא, בניגוד לכל צד אחר בהסכם, חופשי לשנות את דעתו, להשליך את החברה לפח, לשבש את פעילותה ולהרוס את הערך של בעלי המניות".

מאז שמאסק הסכים לרכישת החברה בסך 54.20 דולרים למניה, באפריל האחרון, מחיר המניה של טוויטר ירד ל-34.06 דולרים. טוויטר, שהמשרד הראשי שלה יושב בסן פרנסיסקו שבמערב ארצות הברית, תובעת את מאסק בדלאוור שבמזרח ארצות הברית, שם העסקים שלה רשומים ושם נדונות תביעות אזרחיות רבות, המעורבות בעסקים. במקרה זה, טוויטר תבקש מהשופט לאלץ את מאסק לממש את הצעתו, ולרכוש את החברה במחיר של 44 מיליארד דולרים, כפי ששני הצדדים סיכמו.

בתגובה להאשמותיו של מאסק, לפיהן החברה לא מסרה את פרטי חשבונות הספאם למאסק, טוויטר טוענת שהיא אירחה מספר מפגשים להעברת מידע מסודר מול הצוות של מאסק, ודנה בתהליכים של טוויטר לחישוב ספירת המשתמשים שלה וההערכות שלה לגבי ספאם או חשבונות כוזבים. בנוסף, לדברי החברה היא סיפקה "מסמך סיכום מפורט" על התהליך שבו משתמשת החברה להערכת חשבונות הספאם מתוך סך המשתמשים הפעילים.

לדברי טוויטר, "היקף הבקשות והמועדים שהנתבע הציג, לשביעות רצונו, היו בלתי סבירים, שיבשו את העסק, והיו הרבה מעבר לגבולות של הסכם המיזוג. מלכתחילה, דרישותיו המוזרות לקבלת מידע היו חלק מקמפיין שנועד להציג לכאורה אי שיתוף פעולה מצידנו. מאסק וצוותו הגיעו עם בקשות פולשניות ובלתי סבירות, יותר ויותר".