טוויטר: מחקר מצא שהאלגוריתם מגביר חשיפה לציוצים ימניים

הרשת החברתית הפופולרית הודתה כי מחקר שנערך מצא אי-סימטריה בין החשיפה שמקבלים ציוצים של פוליטיקאים וגופי תקשורת מהצד הימני של המפה הפוליטית לבין אלה מהצד השמאלי. "תוצאות בעייתיות"

File Photo: People Holding Mobile Phones Are Silhouetted Against A Backdrop Projected With The Twitter Logo In Warsaw
טוויטר | צילום: רויטרס

הרשת החברתית טוויטר הודתה היום (שישי) כי ציוצים של פוליטיקאים וגופים ימניים קיבלו יותר חשיפה מאשר תוכן ממקורות שמאלניים. הרשת בחנה ציוצים משבע מדינות שונות: בריטניה, ארצות הברית, קנדה, צרפת, גרמניה, ספרד ויפן. בבדיקה נבחנו גם גופי תקשורת, בעיקר בארצות הברית, כמו פוקס ניוז, ניו יורק טיימס ועוד.

במחקר נערכה השוואה בין מצב "בית" - אשר משמש את הרוב מבין 200 מיליון המשתשמים ומראה ציוצים לפי האלגוריתם - לבין מצב "ציוצים אחרונים" שמראה את הציוצים לפי הסדר הכרונולוגי שלהם. המחקר מצא כי בשש מתוך שבע מדינות, למעט גרמניה, הציוצים שנכתבו על ידי גופים ימניים קיבלו חשיפה גדולה יותר מאשר אלו שנכתבו על ידי גופים ואנשים משמאל.

ההבדל הגדול ביותר נמדד בקנדה, שם ציוצים של השמרנים במדינה קיבלו חשיפה של 167% יותר מאשר הליברלים ואחריה בבריטניה. בטוויטר אמרו כי הם לא בטוחים למה המצב הזה נוצר ורמזו כי ייתכן ויצטרכו לשנות כעת את האלגוריתם.

בכירים בחברה כתבו כי התוצאות "בעייתיות" וטוב שהמחקר נעשה. "הגברה של צד אחד על ידי האלגוריתם היא בעייתית", הם כתבו. "נצטרך לבדוק את הנושא לעומק על מנת לראות אילו שינויים, אם בכלל, יידרשו כדי להפחית את ההשפעה של האלגוריתם".