נשיא קולומביה הודיע כי 4 ילדים שרדו בג'ונגל - וחזר בו

מטוס מסוג ססנה 206 התרסק ב-1 במאי בדרום המדינה כשעליו שבעה בני אדם. שלושה מבוגרים, בהם הטייס ואמם של הילדים, נספו. הילדים, בני 14, 9, 4 ותינוק בן 11 חודשים, לא נמצאו במטוס, אך כוחות החילוץ מצאו עקבות המרמזות כי הם עדיין בחיים

זמן צפייה: 02:36

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו הודיע אמש (רביעי) כי שלושה ילדים ותינוק מקולומביה נמצאו בחיים בג'ונגל  יותר שבועיים אחרי ששרדו התרסקות מטוס, אך לאחר מכן נאלץ לחזור בו מהודעתו, ואמר כי עדיין לא ידוע מה עלה בגורל הילדים.

על המטוס, מסוג ססנה 206, היו שבעה בני אדם והוא התרסק ב-1 במאי בג'ונגל במחוז קאקטה שבדרום המדינה, בעקבות תקלה במנוע. שלושה מבוגרים, כולל הטייס ואמם של הילדים, מתו באסון וגופותיהם נמצאו במטוס. הארבעה, בני 13, 9 ו-4, כמו גם תינוק בן 11 חודשים, לא נמצאו במטוס, אך כוחות החילוץ מצאו שאריות של פירות שהילדים אכלו כדי לשרוד וכן מקלטים מאולתרים שהקימו מצמחייה.

חלקי המטוס שהתרסק
חלקי המטוס שהתרסק | צילום: צבא קולומביה

"לאחר חיפושים מפרכים של כוחות הצבא, מצאנו בחיים את ארבעת הילדים שנעלמו לאחר התרסקות מטוס", כתב הנשיא פטרו בציוץ בטוויטר, ולפי רשות התעופה האזרחית, שניהלה את מאמצי החילוץ, הילדים נמלטו מהמטוס ויצאו לג'ונגל כדי להזעיק עזרה.

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו
נשיא קולומביה גוסטבו פטרו | צילום: רויטרס

"החלטתי למחוק את הציוץ בגלל שלא ניתן לאמת את המידע", כתב הנשיא פטרו בציוץ מאוחר יותר, "אני מצטער על מה שקרה. הצבא והקהילות הילידיות ימשיכו בחיפושים בלתי פוסקים, כדי לתת למדינה את החדשות שלהן היא מייחלת. חייהם של הילדים הוא הדבר החשוב ביותר".