טורקיה: זוג הישראלים יישארו במעצר עד החלטה אחרת

בית המשפט קבע כי בני הזוג, החשודים בריגול לאחר שצילמו את בית הנשיא ארדואן, יישארו במעצר במדינה המוסלמית. בתם של בני הזוג: "כואב לי, אני לא יודעת איך אני הולכת להמתמודד עם זה"

זמן צפייה: 04:52

בית המשפט בטורקיה החליט היום (שישי) כי בני הזוג הישראלים שנעצרו בחשד לריגול יישארו במעצר וככל הנראה יוגש נגדם כתב אישום על ריגול. בשל ההחלטה הזוג צפוי להישאר במעצר לפחות לעוד 20 יום.

מורדי ונטלי אוקנין, נהגי אוטובוס כבני 40 ממודיעין, נעצרו מוקדם יותר השבוע בטורקיה לאחר שצילמו את ארמונו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן במהלך חופשתם בבירה איסטנבול. הזוג צילם תמונה על רקע אחד מבתיו הפרטיים של ארדואן, ושלח זאת בקבוצת וואטסאפ של המשפחה.

בתם של בני הזוג, שירז בן הרוש סיפרה: "כואב לי, אני לא יודעת איך אני הולכת להמתמודד עם זה. אני צריכה אותם, הם לא עשו שום דבר רע. זו בסך הכול תמונה. אתם חייבים לעזור לי, אמא שלי אמרה לי שהיא נכנסת לכלא ל-20 יום והיא מבקשת שיצילו אותה".

עורך הדין של המשפחה ניר יסלוביץ אמר לאחר ההודעה: "אני מבקש מכל הגורמים המוסמכים במדינת ישראל לעשות כל שניתן בידם וליצור קשר עם הגורמים הרלוונטיים על מנת שהם יחזרו ארצה. אני אעשה על מה שאני יכול על מנת להבטיח לבני המשפחה שהם יחזור לארץ".

שר החוץ יאיר לפיד דיבר עם משפחתם ועדכן בשיחה כי משרד החוץ ביקש ביקור קונסולרי דחוף אצל בני הזוג אוקנין ופועל לשחרורם בכל הדרגים. לפיד הדגיש כי בני הזוג אינם עובדים עבור אף סוכנות ישראלית.