אחרי הנסיגה האמריקנית: דיווח על תקיפה טורקית בצפון סוריה

הטלוויזיה הסורית דיווחה כי אנקרה הפציצה כמה מטרות השייכות לכוחות הכורדים בסמוך לעיר אל-מאלכיה, שבקרבת הגבול בין המדינות. לא דווח על נפגעים. התקשורת הכורדית, עם זאת, מכחישה הדיווחים

זמן צפייה: 06:03

הטלוויזיה הסורית דיווחה הערב (שני) על הפצצה טורקית על מטרות השייכות לכוחות הכורדים בצפון סוריה, בסמוך לעיר אל-מלאכיה שנמצאת בקרבת הגבול המשולש של עיראק, סוריה וטורקיה. זאת, לאחר הסגת הכוחות האמריקניים מהאזור. עד כה, לא דווח על נפגעים.

על פי הדיווחים, מטרת התקיפה הייתה פגיעה בגשר סמאלכה - מעבר גבול בין סוריה ועיראק, הממוקם במחוז אל-חסכה שבסוריה. התקשורת הכורדית, עם זאת, מכחישה את הדיווחים על תקיפה.

בתוך כך, ערוץ "אל-מיאדין" דיווח כי שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף שוחח עם מקבילו הטורקי מבלוט צ'בושאולו בנוגע להתפתחויות האחרונות בצפון סוריה. אוגלו הבטיח לזריף כי טורקיה תשמור על שלמות האדמות הסוריות ותבצע באזור רק "מהלכים זמניים".

עוד בחדשות 13:

נסיגת ארה"ב מסוריה: חשש גדול בישראל מהמהלך של טראמפ

טראמפ: הגיע הזמן לסיים את המלחמה בסוריה; הכורדים: "סכין בגב"

ארה"ב נסוגה מגבול סוריה-טורקיה; "אמרה לכורדים שלא תגן עליהם"

חיילים אמריקנים בסוריה
חיילים אמריקנים בסוריה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב, המשיך הנשיא האמריקני להגן על החלטתו להשיב את הכוחות האמריקנים מהגבול בין טורקיה לסוריה, וניצל את ההזדמנות כדי לחלוק לעצמו מחמאות – ולאיים על נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. "אם טורקיה תעשה משהו שאני, בחוכמתי שאין כדוגמתה, אראה בו חציית גבולות – אמוטט את כלכלתה של טורקיה – כפי שעשיתי בעבר", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "ארצות הברית עשתה באזור הרבה מעבר למה שכל אדם ציפה – כולל לכידתם של 100% מלוחמי דעא"ש. הגיע הזמן שכוחות מבוססים באזור יגנו על אדמתם. ארצות הברית נהדרת!"

"נבחרתי כדי לסיים מלחמות שאנחנו נלחמים עבור מדינות שלא אוהבות אותנו. כשנכנסתי לתפקיד הצבא שלנו היה חלש, היום הוא חזק מאי פעם", הוסיף. "אנחנו נתמקד בתמונה הגדולה, בידיעה שתמיד נוכל לחזור ולהפציץ באזור". בתוך כך, הפנטגון פרסם הצהה ובה הדגיש כי "ארה"ב לא תומכת בפעולה טורקית בצפון סוריה".

בתוך כך, מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, קרא לכל הצדדים המעורבים במתיחות באזור לשמור על ריסון. דוברו של גוטרש מסר: "המזכ"ל הדגיש את החשיבות להגנה על אזרחים ועל תשתיות אזרחיות, ויש להבטיח בכל מקרה מעבר בטוח ורציף של סיוע הומניטארי לאזרחים".