רעידת האדמה בטורקיה וסוריה: מניין ההרוגים חצה את רף ה-30 אלף

כמעט שבוע לאחר אסון הרעש שפקד את המדינות, נמשכים המאמצים להשלים את פעולות פינוי הבניינים השונים שנהרסו ולשטח אותם. גם קרוב ל-160 שעות אחרי האירוע, כוחות החילוץ וההצלה לא איבדו תקווה ומאמינים כי הם יכולים לסייע ולחלץ פצועים נוספים שנלכדו תחת ההריסות. בקרבת הנשיא ארדואן החלו להתכונן ל"קרב" ביום שאחרי האסון ומעצרים כבר בוצעו

בקצרה:

כמעט שבוע מאז אירעה רעידת האדמה שהכתה בטורקיה וסוריה, ומניין ההרוגים כתוצאה מהרעש החזק חצה היום (ראשון) את רף ה-30 אלף בני אדם, מתוכם 24,617 הרוגים בטורקיה. במקביל, במדינה ממשיכים לפעול על מנת להשלים את פעולות פינוי הבניינים השונים שנהרסו במזרח מדינה, ולשטח אותם.

גם קרוב ל-160 שעות אחרי הרעש, כוחות החילוץ וההצלה הטורקיים כמו גם אלו מהעולם שהצטרפו אליהם למאמצי החילוץ, לא איבדו תקווה ומאמינים כי הם יכולים לסייע ולחלץ פצועים נוספים שנלכדו תחת ההריסות. בית חולים השדה שהקים צה"ל בעיר גזיאנטפ ימשיך לפעול לאורך הימים הקרובים, וייתכן שגם בהמשך, כשהוא ממשיך לספק סיוע רפואי לכל מי שנדרש לכך.

Whatsapp Image 2023 02 11 At 0
הריסות רעידת האדמה בטורקיה | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

Whatsapp Image 2023 02 11 At 0
הריסות רעידת האדמה בטורקיה | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

במקביל, הרשויות בטורקיה החלו לאמוד את ההשלכות הכלכליות של אסון רעידת האדמה שפקד את המדינה, זאת, מלבד האסון האנושי הכבד שהוביל למותם של עשרות אלפי בני אדם במדינה. מבחינתו, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן התחייב כי בנייתם מחדש של הבניינים ההרוסים תחל כבר בשבועות הקרובים.

בקרבת הנשיא ארדואן החלו להתכונן ל"קרב" ביום שאחרי האסון. הרשויות בטורקיה למעשה, החלו לחפש אחר שעיר לעזאזל עליו יוכלו להטיל את האשמה למחדל קריסת הבניינים. בנפת אדנה, מוקד מרכזי שנפגע כתוצאה מהרעש, הורו על מעצרם של 62 בני אדם החשודים ברשלנות שהובילה לקריסת הבניינים. בעיר דיארבקיר נעצרו 33 נוספים. בסך הכול, 130 קבלנים נעצרו בטורקיה.

יוזכר כי נשיא טורקיה עלה לשלטון בעקבות ביקורת על התפקוד של קודמו לאחר רעידת האדמה ב-1999, שגבתה את חייהם של 17 אלף בני אדם. אחרי יותר מ-20 שנה בשלטון, ארדואן מקווה להפיל את יריביו הפוליטיים ולסלול את דרכו לניצחון חוזר בבחירות בעוד שלושה חודשים, אך ייתכן כי רעידת האדמה ההרסנית - היא דווקא זו שתפיל אותו.

[timeline id="3230" name="רעידת אדמה בטורקיה - 12 בפברואר"]