העיר הטורקית שלא נפגעה ברעש; תיעוד: חולצה בחיים אחרי 10 ימים

בעיר ארזין, מעידים התושבים, ראשי העיר בשנים האחרונות הבינו את רגישות האזור לרעידות אדמה ולא אפשרו בנייה שלא עומדת בתקנים המחמירים. בעיר שנמצאת בלב האסון לא נרשם אפילו הרוג אחד או בניין שנפל

זמן צפייה: 02:33

בעיר ארזין שבטורקיה לא קרה שום דבר - וזה מה שהביא אותה לכותרות בשבוע האחרון. בעיר, שנמצאת בלב ההרס שפקד את המדינה לפני 10 ימים, כל הבניינים נותרו יציבים והיא מהווה דוגמה לבנייה ותכנון נכון שמונע שחיתות של קבלנים וכעת גם הציל חיים.

רעידת האדמה שפקדה את טורקיה וצפון סוריה בשבוע שעבר הביאה עד כה למותם של מעל 40 אלף בני אדם - אך בארזין לא נהרג אפילו אדם אחד ולא נפל אף בניין. תושבים וגורמים רשמיים רושמים את ההישג על התעקשות גורמים שונים בעיר לגבי נהלי בנייה נכונים והתעקשות שלא להפר אף נוהל בטיחותי בבנייה.

Whatsapp Image 2023 02 11 At 1
הריסות רעידת האדמה בטורקיה | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

בייאז ילצין הייתה עם ארבעת ילדיה בעיר בזמן רעידת האדמה, ולא בביתה בעיר הסמוכה גזיאנטפ - וכך ניצלה מנזקי הרעש. ילצין בת ה-33 עוד לא חזרה לביתה והיא לא יודעת אם הבניין בו גרה עדיין עומד. היא סיפרה לרשת NBC האמריקנית: "אני בהלם. אני לא רוצה לעמוד במצב הזה שוב לעולם".

אמרה טיביקוגלו, העובד בעיריית ארזין, העריך כי כ-20 אלף איש הגיעו לעיר בעקבות רעידת האדמה. לפי טיביקוגלו, ראש העיר הנוכחי והקודם לא אפשרו בנייה שלא עומדת בתקנים, "אנחנו יודעים שאנחנו באזור רגיש לרעידות אדמה", הסביר. בכל פעם שהתגלו בניינים שלא עמדו בתקן - הם הורדו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302161142' autoplay='0' credit='' desc='חילוץ בת ה-17 בטורקיה' poster='' kid='1_1d6lf45r' duration='']

בתוך כך, 10 ימים לאחר האסון שפקד את המדינה, נערה בת 17 חולצה מהריסות בניין, 248 שעות לאחר רעידת האדמה. המחלצים והאנשים בסביבה תועדו בוכים מהתרגשות לאור הנערה שחולצה ונלקחה מיד לטיפול רפואי.