לראשונה בתוניסיה: אישה בראשות הממשלה

חודשיים לאחר שהשתלט על המדינה במה שהוגדר כ"הפיכה" ובזמן שמפגינים נגדו, הנשיא התוניסאי קייס סעיד מינה את נג'אלה רמדאן, מהנדסת גיאולוגית במקצועה, לתפקיד ראש הממשלה

זמן צפייה: 00:27

היסטוריה בתוניסיה: הנשיא קייס סעיד מינה היום (רביעי) את נג'אלה רמדאן לתפקיד ראש הממשלה. רמדאן, ללא ניסיון ממשלתי, היא מהנדסת גיאולגית במקצועה. המינוי מתרחש בצל הפגנות המוניות במדינה האפריקנית נגד הנשיא סעיד, שהשתלט לפני חודשיים על המדינה במה שהוגדר כ"הפיכה".

רמדאן הייתה אחראית על הטמעת פרויקטים של הבנק העולמי במערכת החינוך התוניסיאית. סעיד אמר לאחר המינוי כי מדובר במינוי שמאדיר את הנשים התוניסאיות וביקש מראש הממשלה החדשה שלו להקים אותה בימים הקרובים.

נשיא תוניסיה קייס סעיד ראש ממשלת תוניסיה נג'אלה רמדאן
הנשיא סעיד וראש הממשלה החדשה שלו נג'אלה רמדאן | צילום: צילום: רויטרס

"בזבזנו זמן רב", אמר סעיד. "הממשלה החדשה צריכה לדאוג לדרישות של הציבור בכל התחומים: בריאות, תחבורה וחינוך". למרות המינוי, סעיד השאיר לעצמו את האפשרות לבחור ולפטר שרים כאוות נפשו.

נשיא תוניסיה פיטר את ראש הממשלה הקודם, פיזר את הפרלמנט ונטל סמכויות שלטון במה שכאמור הוגדר כ"הפיכה" במדינה שכבר ראתה הפיכה באביב הערבי לפני כעשור. בשבוע שעבר הוא אף הגדיל את כוחו בכך שהתעלם מהחוקה המדינה וטען כי הוא יכול לשלוט בעצמו בממשלה בתקופת חירום ללא הגבלת זמן.

ההפגנות נגד נשיא תוניסיה קייס סעיד תוניס
מפגינות נגד הנשיא סעיד בתוניסיה | צילום: צילום: רויטרס

ממשלתה החדשה של רמדאן צפויה לבקש סיוע כספי מקרן המטבע הבינלאומית כדי להתמודד עם המשבר הכלכלי במדינה.