גם אחרי מותו: קורבונתיו של ג'פרי אפסטין דורשים פיצוי כספי

על אף שבקרוב יעברו 4 שנים מאז ששם קץ לחייו בתא מעצר במנהטן, המתלוננים נגד המיליארדר שהואשם בעבירות מין עדיין מחפשים אחר סגירת המעגל. כעת הם תובעים מהבנק בו החזיק אפסטין את מרבית נכסיו הכלכליים סכום המוערך בכמעט 300 מיליון דולר - אשר אמור לכסות על פשעיו המזעזעים במשך 23 שנים

מפגינה נגד ג'פרי אפשטיין
מפגינה נגד ג'פרי אפשטיין | צילום: גטי אימג'ס

בית המשפט העליון בניו יורק קיבל פנייה אתמול (חמישי) מעורך דין אשר מייצג את קורבנותיו של ג'פרי אפסטין, ובה נאמר כי הקורבנות מעוניינים בפיצוי כספי של כ-290 מיליון דולר מהבנק ג'יי.פי מורגן, שם החזיק אפסטין חלק משמעותי מנכסיו הכלכליים, והשתמש בכספי הבנק על מנת לנהל חלק מרשת הסחר בנשים אותה הפעיל, בידיעה והתעלמות מצד הבנק, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

ההסכם עליו הצדדים מנסים לחתום מכסה נשים אשר היו נתונות להתעללויות מצידו של אפסטין בין ינואר 1998 לבין מותו בעשירי באוגוסט 2019. התובעות בתיק אפסטין כבר הצליחו להגיע לפשרה מול בנק אחר שמבוסס בגרמניה, וגם בו החזיק אפסטין חלק מהונו. בפשרה הזו, קיבלו התובעות סכום על סך 75 מיליון דולר ואילו בתביעה מול האמריקאים, ינסו להגיע למינימום של 30 אחוז מהסכום, שווה ערך ל-87 מיליון דולר.

מהבנק ג'יי.פי מורגן, שהוא הבנק הגדול ביותר בארצות הברית נמסר בתגובה: "מערכת היחסים שלנו איתו הייתה טעות שעליה אנחנו מתחרטים. לעולם לא היינו ממשיכים בעסקים איתו אם היינו מאמינים שהוא משתמש בכספי הבנק על מנת לבצע את הפשעים הנתעבים אותם עשה".

הכניסה למטה ג'יי.פי מורגן במנהטן
הכניסה למטה ג'יי.פי מורגן במנהטן | צילום: רויטרס

לפני חודש נחשפה פרשייה נוספת בה היה מעורב המיליארדר, ובה ניסה לסחוט את מייסד מייקרוסופט, ביל גייטס, על מנת שישלם סחר לימוד של שחקנית ברידג' רוסיה איתה היה אפסטין בקשר, וממנה למד כי לה ולגייטס היו קשרים רומנטיים לפני כן.