טראמפ נאם לראשונה מאז שחלה בקורונה ואושפז: "אני מרגיש מצוין"

נשיא ארה"ב נאם בפני קהל של מאות מתומכיו מחוץ לבית הלבן כשהוא ללא מסכה, תקף את יריבו במרוץ לנשיאות והבטיח כי בקרוב יהיה חיסון לנגיף הקורונה: "הבחירות הכי חשובות בהיסטוריה של המדינה"

זמן צפייה: 00:32

בנאומו הראשון היום (שבת) של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מאז שוחרר מבית החולים, הוא יצא למרפסת כשהמסכה על פניו, אך מיד הוריד אותה ופנה היום לתומכיו שהגיעו למדשאה של הבית הלבן: "תשמרו את ההתלהבות הזאת גם כשאתם מצביעים, אנחנו חייבים להיפטר מביידן שרע למדינה שלנו", והוסיף: " לא יודע מה איתכם, אני מרגיש מצוין".

לאחר מכן טראמפ התייחס לנגיף הקורונה ולחיסון: "המדינה שלנו תנצח את הנגיף הסיני. נרפא את החולים שלנו האמצעות החיסון שיגיע בקרוב מאוד, בזמן השיא". הוא התייחס גם להתפרצויות במדינות האחרות: "אנחנו רואים התפרצויות חדשות באירופה, בקנדה, אבל זה הולך להיעלם".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

כ-20 בתים עלו באש בצפון, הפגנות ברחבי הארץ • כותרות השבת

מדינה במחאה: עימותים בין שוטרים למפגינים בצעדה בת"א

הצעירה שנאזקה בחוף הים בת"א: "התנהגתי בעדינות ובכבוד"

דונלד טראמפ נואם ממרפסת הבתי הלבן
דונלד טראמפ נואם ממרפסת הבתי הלבן | צילום: רויטרס

בנוסף, טראמפ טען כי היספנים ואפרו-אמריקנים רבים עוזבים את המפלגה הדמוקרטית לטובתו: "המפלגה הדמוקרטית אכזבה אותם. המדיניות של שלהם לא גרמה לכלום חוץ מעוני וסבל". עוד הוסיך הנשיא האמריקני כי "שיעור האבטלה והעוני בקרב שחורים והיספנים הוא הנמוך ביותר בהיסטוריה של המדינה. עשיתי יותר לקהילה השחורה מכל נשיא מאז לינקולן ואף אחד לא יכול להפריך את זה".

במהלך נאומו, בחר הנשיא האמריקני לתקוף ישירות את יריבו הפוליטי ג'ו ביידן: "אם אתם חושבים שסליפי ג'ו יכול לנהל את המדינה הזאת אתם טועים. הוא מעביר את העבודות לסין, אך אנחנו נחזיר אותן חזרה". 

תומכי הנשיא דונלד טראמפ במדשאת הבית הלבן
תומכי הנשיא דונלד טראמפ במדשאת הבית הלבן | צילום: רויטרס

גם המפלגה הדמוקרטית שאותה ביידן מייצג קיבלה השתלחות ישירה מהנשיא טראמפ: "הדמוקרטים לוקחים את הכל, כולל את החופש שלכם. אנחנו דואגים לחומה שנעשית יותר ויותר ארוכה. אנו מביאים את החיילים שלנו הביתה", והוסיף על כך: "שחורים והיספנים נוטשים את הקיצוניים הדמוקרטים והם תומכים באג'נדה הפרו אמריקנית שלנו".

בסוף נאומו, טראמפ הודה לכולם וקרא לתומכיו ללכת להצביע: "אנשי המדינה שלנו וכל העולם צופים והם רואים דברים שלא נראו כאן מעולם. לכן צאו והצביעו - אלו הבחירות הכי חשובות בהיסטוריית המדינה שלנו".