טראמפ הכריז: "ניצחנו את הבחירות בגדול - התוצאות הן הונאה"

כשעה לאחר שיריבו נשא דברים, גם הנשיא האמריקני העניק הצהרה בבית הלבן ותקף את הדמוקרטים: "קבוצה עצובה של אנשים מנסה לפגוע בנו – לא ניתן להם". לדבריו, "זו תרמית ובושה למדינה שלנו"

זמן צפייה: 08:28

אמריקה בוחרת נשיא: בהצהרה מיוחדת שנשא הבוקר (רביעי) הנשיא האמריקני דונלד טראמפ בבית הלבן, הוא הודה למצביעיו על התמיכה ותקף את הדמוקרטים: "קבוצה עצובה של אנשים מנסה לפגוע בתומכינו ואנחנו לא נסבול את זה". טראמפ כינה את תוצאות הבחירות כ"תרמית נגד העם האמריקני", והוסיף כי "זו בושה למדינה שלנו".

עוד הכריז טראמפ על ניצחונו במדינות כגון ג'ורג'יה, צפון קרוליינה ואריזונה, למרות שהספירה בהן טרם הסתיימה. מנגד, אמר שבין אם ניצח במדינות הללו או לא, מבחינתו הניצחון החשוב ביותר יהיה בפנסילבניה, מדינה שבה ספירת הקולות תחחדש רק בעוד כמה שעות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

קרב צמוד: יתרון לביידן, טראמפ ניצח בטקסס ומוביל בפלורידה

בשעות הקרובות מערכת סוערת בערי החוף – סכנת הצפות חמורה

בישראל חוששים: אם ביידן ייבחר – מצבה של איראן ישתפר

הצהרת דונלד טראמפ בליל הבחירות
הצהרת דונלד טראמפ בליל הבחירות | צילום: רויטרס

"אנחנו התכוננו לנציחון, ובכנות אפשר לומר שניצחנו את הבחירות האלו", אמר הנשיא, אך בהמשך טען כי "פתאום הכול הופסק, מה קרה עם הבחירות? הם (הדמוקרטים) ידעו שהם לא יכולים לנצח, אז הם אמרו: 'בואו ניקח את זה לבית המשפט'". לאחר מכן טראמפ ציין שחזה את המהלך, והמשיך לטעון שדווקא כאשר הרפובליקנים ביתרון - ספירת הקולות נפסקת.

בנוסף, ציין טראמפ כי "המטרה שלנו היא לשמור על יושרה למען האומה שלנו. אנחנו רוצים שהחוק יפעל בצורה נכונה, ולכן אנו נפנה לבית המשפט העליון", ובהקשר זה הוסיף: "אנחנו רוצים שכל ההצבעות ייעצרו – אנחנו לא רוצים שהם יגלו עוד פתקי הצבעה בארבע לפנות בוקר ויספרו אותם. זה רגע מאוד מצער עבורי". לאחר מכן הנשיא האמריקני שוב הכריז על ניצחונו לפני ההכרעה: "כפי שאני רואה את זה – אנחנו כבר ניצחנו".

בתגובה לכך, קמפיין ביידן מסר כי "אם טראמפ יפנה לבית המשפט בעניין ספירת הקולות, נקים צוות משפטי שיתנגד למהלך". כזכור, מוקדם יותר היום ביידן אמר בנאומו כי "זה לא מקומי או מקומו של טראמפ להכריז על הזוכה בבחירות, זו החלטה של העם האמריקני ואני אופטימי". זמן קצר לאחר מכן, הנשיא המכהן כתב בטוויטר: "הם מנסים לגנוב את הבחירות" - ציוץ שסומן על ידי החברה כ"תוכן שהופרך ועלול לספק מידע מטעה בהקשר הבחירות" שמנוגד למדיניותה.

כלל הקלפיות בארצות הברית נסגרו. לפי שעה, מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, ג'ו ביידן, מוביל עם 220 אלקטורים, לעומת 213 לנשיא ארצות הברית המכהן דונלד טראמפ. עד כה טראמפ ניצח במדינות המפתח אוהיו, טקסס, ופלורידה. מנגד, ביידן ניצח בקליפורניה כפי שהיה צפוי לו, ובמינסוטה. עם זאת, חשוב לציין כי עדיין מוקדם כדי לדעת מה תהיה זהות הנשיא הבא, כאשר מצבו של טראמפ טוב יותר ממה שחזו לו הסקרים.