מאמץ אחרון: כך העבירו טראמפ וביידן את יום הבחירות

בזמן שטראמפ ניסה לחזק את מעמדו במדינות שכבר בישרו לו את הניצחון בעבר, ביידן קיים את עצרת הסיום שלו בפנסילבניה החשובה, ובין היתר קיבל חיזוק מהנשיא לשעבר אובמה והזמרת ליידי גאגא

זמן צפייה: 05:13

את יום הבחירות העבירו המועמדים ג'ו ביידן והנשיא דונלד טראמפ באופן דומה - בעוד שביידן ריכז את עיקר מאמציו במדינת המפתח פנסילבניה, טראמפ הקדיש את יומו למישיגן, שהעניקה לו אז את הניצחון ב-2016 ומדינה בא הוא נלחם להשאיר את התעשייה הכבדה עובדת. "הקיצונים האנטי-אמריקנים משמיצים את ההסיטוריה הנשגבת שלנו", אמר טראמפ לקהל, והוסיף: "כל השמאל הקיצוני תומך בג'ו 'הישנוני' ביידן".

בנאום אחר במדינת פנסילבניה, שבה ייקח ימים לספור את כלל הקולות, טראמפ איים בהאשמת רמייה: "מושל, פתח את המדינה שלך ואל תרמה", אמר. עוד המשיך טראמפ לאיים כי פסיקת בית המשפט בפנסילבניה להמתין לקולות שנתקעו בדואר - "עשויה לעודד אלימות ברחובות". קשה שלא להתרשם מהאנרגיה של הנשיא בן ה-74 שזה עתה השלים מקורונה, אך השאלה נותרה בעינה - האם בסוף השבוע יארוז את חפציו וייסע לאתר הנופש שלו, או שהקסם שעשה בבחירות הקודמות יעבוד לו גם הפעם?

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

תורים ארוכים בקלפיות בארה"ב; טראמפ: יהיה לנו לילה נפלא

בג"ץ דחה את בקשת המדינה: חוק הגיוס יבוטל בעוד שלושה חודשים

אחרי לחץ החרדים: העלאת הקנסות למפרי ההנחיות קוצצה בחצי

דונלד טראמפ, ג'ו ביידן
דונלד טראמפ, ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

בעוד הנשיא המכהן עלול לסיים בקרוב את תפקידו, סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, פוליטיקאי בעל ותק של 50 שנים, נמצא קרוב משאי פעם היה לשיא הקריירה שלו. ביידן, שבעוד שבועיים יחגוג 78 שנים, עשה את יום הבחירות בעיקר בפנסילבניה - מדינת מפתח בדרך לבית הלבן. כמו כן, הוא ביקר בעיר הולדתו סקרנטון ובעיר פילדלפיה, אשר מהווה את ריכוז התומכים הגדול ביותר שלו, שם הוא נראה נמרץ כפי שלא היה עד כה בכל מסע הבחירות.

"אני מאמין שיש לומר את זה בקול רם ובבירור - הגיע הזמן שדונלד טראמפ יארוז ויחזור הביתה", אמר המועמד לנשיאות בנאום שנשא לקהל. במהלך הקמפיין, הקלף החזק ביותר שלו נשאר הקורונה, ובעוד שטראמפ מאיים לפטר את אנתוני פאוצ'י, ראש הצוות במאבק בנגיף בבית הלבן, ביידן מציע גרסה אחרת: "אני מעדיף לפטר את טראמפ ולגייס את פאוצ'י". ביידן אף קיבל חיזוק מהנשיא לשעבר ברק אובמה, שעשה עבורו את העבודה בפלורידה וג'ורג'יה, ומהזמרת ליידי גאגא, שהגיעה עמו לעצרת הסיום ותקפה את הנשיא המכהן בשל יחסו לנשים - "אדם שמאמין כי תהילתו מעניקה לו זכות לאחוז בנשים".