השופט אישר: המשפט של טראמפ בג'ורג'יה ישודר בשידור חי

בעקבות החלטת בית המשפט העליון של מחוז פולטון, מיליוני אמריקנים יוכלו לצפות בטלוויזיה וב"יוטיוב" במתרחש באולם בעת הדיון בתיק הדרמטי - בו מואשם הנשיא לשעבר, יחד עם 18 בני אדם נוספים, בניסיון לשבש את הבחירות לנשיאות בשנת 2020. בסרטון שפרסם הבוקר אמר טראמפ: "אתם יכולים לקנות את החולצה עם תמונת המעצר שלי, תיהנו לכם"

הנשיא לשעבר טראמפ מפציר בתומכיו לקנות חולצות עם תמונת המעצר שלו

משפטו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ במחוז פולטון שבג'ורגי'ה ישודר בשידור חי מאולם בית המשפט - כך דווח ב-CNN אתמול (חמישי). השופט שהופקד על ניהול המשפט, סקוט מקאפי, הודיע אתמול כי הדיונים בתיק הדרמטי, בו נאשמים לצדו של טראמפ 18 בני אדם נוספים, ישודר בערוצי הטלוויזיה ובערוץ ה"יוטיוב" של מחוז פולטון. נציגי התביעה וההגנה לא הביעו התנגדות להחלטת השופט.

כתב האישום שהוגש נגד טראמפ בג'ורג'יה באמצע החודש הקודם כולל 13 סעיפים, המאשימים את הנשיא לשעבר בניסיון להטות את תוצאות הבחירות הנשיאותיות בשנת 2020, בהן הפסיד לנשיא ג'ו ביידן. בין הנאשמים הנוספים בתיק - מקורביו של טראמפ רודי ג'וליאני, ראש העיר ניו יורק לשעבר, ומארק מדוז, ראש הסגל בבית הלבן לשעבר.

Booking Mugshot Of Former U.s. President Donald Trump
תמונת המעצר של דונלד טראמפ
Annotation 2023 08 24 213447
תומכי טראמפ בהפגנה באטלנטה | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2023 08 24 At 2
מתנגדי טראמפ מפגינים בג'ורג'יה לקראת מעצרו | צילום: רויטרס

מאז פתיחתה של החקירה בג'ורג'יה, טראמפ מרבה לתקוף את הרשויות באטלנטה, ובייחוד את התובעת של מחוז פולטון פאני ויליס. בסרטון שפרסם היום, טראמפ שב וטען כי הוא נרדף, ותקף: "הקומוניסטים הדמוקרטים באטלנטה צילמו תמונת מעצר שלי למרות שכולם יודעים איך אני נראה, רק בגלל שאמרתי שהבחירות היו מזויפות - והן אכן היו כאלו". הוא הוסיף: "אני יודע שאני הנשיא האהוב עליכם. הם גרמו לי להראות כמו פושע, אבל זה התפוצץ להם בפרצוף".

Whatsapp Image 2023 08 27 At 1
חולצות עם תמונת המעצר של טראמפ ומספר האסיר שלו

בהמשך הסרטון, טראמפ התייחס לכך שמוצרים הנושאים את תמונת המעצר ההיסטורית שלו מג'ורג'יה נמכרו על ידו והניבו רווחים נאים. רגע מוזר נרשם מיד לאחר מכן, כאשר הנשיא לשעבר שלף חולצה עם תמונת המעצר המדוברת ועודד את הצופים לרכוש אותה. "אם אתם רוצים אתם יכולים ללכת ולקנות את זה, תיהנו לכם. אנשים מאוד אוהבים את זה", אמר בעודו מחזיק את החולצה.

Whatsapp Image 2023 08 24 At 2
התובעת המחוזית של מחוז פולטון בג'ורג'יה, פאני וויליס | צילום: רויטרס

כתב האישום שהוגש נגד טראמפ בג'ורג'יה הוא הרביעי שמוגש נגדו בחצי השנה האחרונה. על אף זאת, הוא נותר המועמד המוביל בפריימריז הנשיאותיים של המפלגה הרפובליקנית. על פי סקרי הבחירות, הנשיא לשעבר מוביל בפער עצום על כל יריביו במפלגה - שנפגשו בלעדיו לעימות טלוויזיוני בשבוע שעבר. במקביל לעימות, שודר בטוויטר ריאיון ארוך של טראמפ עם העיתונאי טאקר קרלסון, הידוע כחובב קונספירציות. הריאיון גרף מיליוני צפיות, ובמהלכו טראמפ טען ש"ביידן לא כשיר לנשיאות" וכי סגניתו, קמלה האריס, "לוקה בדמנציה" ולכן מדברת בחרוזים.