דוחות המס של טראמפ נחשפו: "הפסדי ענק והעלמות מס נרחבות"

ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי מניתוח המסמכים הפיננסיים עולה שב-2016 וב-2017 שילם הנשיא מס הכנסה בסך 750 דולרים בלבד, וכי ב-10 מתוך 15 השנים שקדמו לכך – לא שילם כלל. טראמפ: "פייק ניוז"

זמן צפייה: 01:45

דוחות המס של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שנחשפו היום (שני) על ידי ה"ניו יורק טיימס", מצביעים על הפסדי ענק והעלמות מס נרחבות שביצע הנשיא – כך על פי הדיווח בעיתון האמריקני. זאת, בהתבסס על ניתוח שערך העיתון לדוחות של שני עשורים, של הנשיא ושל החברות שבבעלות ארגון טראמפ.

על פי החשיפה, ב-2016 וב-2017 שילם טראמפ מס הכנסה פדרלי בסך 750 דולר בלבד. עוד נחשף כי הנשיא לא שילם כלל מסי הכנסה בעשר מתוך 15 השנים שקדמו לכך, בעיקר מכיוון שדיווח על הפסדים גדולים יותר מרווחים".

עוד בחדשות 13:

מיליון מתים, 33 מיליון נדבקים: הקורונה ממשיכה להכות בעולם

מאות חברות, 9 פייבוריטיות: המרוץ לחיסון – תמונת מצב עולמית

"הסוד זה משמעת": כך הצליחה סין להתאושש מהנגיף – ולשוב לשגרה

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

טראמפ הצהיר בתגובה כי מדובר בחדשות כזב. "למעשה שילמתי מס, ואתם תראו זאת ברגע שהוא יחזור. הדוחות נמצאים תחת ביקורת, הם כך כבר תקופה ארוכה. שירות הכנסות הפנים לא מתייחס אליי יפה". גם ארגון טראמפ הכחיש את הדיווח: "רוב העובדות המופיעות בדוח, אם לא כולן, לא מדויקות. במהלך העשור האחרון, טראמפ שילם עשרות מיליוני דולרים במסים אישיים לממשלה".

לפני שהפך לנשיא, טראמפ היה ידוע כאיש עסקים מצליח ומשגשג, אך על פי חשיפת העיתון – דוחות המס שלו מצביעים על איש עסקים שמקבל מאות מיליוני דולרים מדי שנה, ובכל זאת צובר הפסדים כרוניים שהוא מפעיל באגרסיביות כדי להימנע מתשלום מסים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

עוד טוען ה"ניו יורק טיימס" כי מרבית מעסקיו של הנשיא – כגון מסלולי הגולף והמלונות – מדווחים על הפסדים של מיליוני דולרים לפחות, שנה אחר שנה, באופן שמסייע לו להפחית את חבות המס. בנוסף, על פי הדיווח, כמה מאנשי העסקים של טראמפ קיבלו כסף מגורמים זרים וקבוצות אינטרסים. עוד נטען כי על אף ההפסדים שהכריז עליהם, טראמפ נהנה מחיי יוקרה, כשהוא מכניס את מטוסיו, המעונות בהם הוא מחזיק, מגרשי הגולף ועוד – כהוצאות עסקיות.

טראמפ הוא הנשיא האמריקני הראשון מאז שנות השבעים שלא הפך את החזרי המס שלו לפומביים. זהו מהלך שאינו נדרש בחוק, אך סירובו של טראמפ לחשוף מסמכים הנוגעים להונו ולעסקיו - מציב בפניו אתגרים משפטיים.