חוזר לפייסבוק: חברת מטא תסיר את חסימתו של טראמפ

בחברת מטא הודיעו כי לאחר השעייה של שנתיים נשיא ארצות הברית לשעבר יורשה לחזור לפלטפורמות של החברה בשבועות הקרובים.עם זאת, הוא חוזר עם אזהרה: "במקרה שבו יפר את תנאי השימוש, התוכן יוסר והוא יושעה לתקופה נוספת של בין חודש לשנתיים"

דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

חברת מטא הודיעה הלילה (חמישי) כי תוסר השעייתו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ מהרשתות פייסבוק ואינסטגרם. חשבונותיו של טראמפ היו חסומים במשך שנתיים מהפלטפורמות בעקבות אירועי הפריצה לקפיטול ב-6 בינואר 2021. זאת, כחודשיים לאחר שהוחזר חשבונו לרשת טוויטר.

לפי ההכרזה הרשמית, מטא תאפשר לטראמפ לחזור לרשתות בשבועות הקרובים, אך הוסיפו כי חזרתו תלווה במשנה זהירות כדי למנוע חזרה על העבירות. הממונה במטא על היחסים הגלובליים, ניק קלג, כתב בפוסט מפורט כי "כמו כל משתמש פייסבוק ואינסטגרם, מר טראמפ נמצא תחת כללי הקהילה שלנו".

ההסתערות על בניין הקפיטול, 6 בינואר 2021
ההסתערות על בניין הקפיטול, 6 בינואר 2021 | צילום: רויטרס

"במקרה שבו מר טראמפ יפרסם תוכן שמפר את תנאי השימוש, התוכן יוסר והוא יושעה לתקופה נוספת של בין חודש לשנתיים - תלוי בחומרת ההפרה". קלג הוסיף כי ההשעייה הייתה החלטה יוצאת דופן בעקבות אירועים יוצאי דופן". כמו כן, הוא כתב כי במטא שקלו האם הנסיבות מצדיקות את המשך ההשעייה מעבר לשנתיים שהוחלטו.

"הציבור צריך לשמוע מה שיש לפוליטיקאים להגיד - את הטוב, הרע והמכוער - כדי שהם יוכלו לקבל את ההחלטות המושכלות שלהם בקלפי", סיכם קלג.

Yrtnpc
עמוד הפייסבוק של טראמפ

כזכור, טראמפ הושעה מהפלטפורמות לאחר מהומות הקפיטול שאירעו ב-6 בינואר 2021 במהלכן הוא העלה פוסטים בהם טען כי הבחירות נגנבו ממנו, הילל את המתפרעים האלימים בבירה ושלהב את ההמון. לאחר המהומות הושעה טראמפ מהרשתות פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר וחשבונו נחסם.

במהלך המהומות האלימות שהתרחשו בוושינגטון, נהרגו חמישה אנשים ושובשה פעילות הקונגרס. המפגינים ניסו לפרוץ לבניין הקפיטול בזמן הדיון על אשרור תוצאות הבחירות בארצות הברית. בעקבות העימותים הושהה הדיון והתחדש כעבור שעות ספורות, לאחר שעשרות אלפים מתומכי טראמפ, שפרצו לבניין, פונו מהמקום.

ההסתערות על בניין הקפיטול, 6 בינואר 2021
ההסתערות על בניין הקפיטול, 6 בינואר 2021 | צילום: רויטרס