בית הנבחרים הצביע בעד פתיחה בהליך להדחת הנשיא טראמפ

שבוע לאחר המהומות בקפיטול, החליטו 232 מחברי הבית התחתון לפתוח באימפיצ'מנט נגד הנשיא היוצא - שמונה ימים לפני שכהונתו מסתיימת ממילא. פלוסי: "הוא חייב ללכת, מהווה סכנה ברורה לאומה"

זמן צפייה: 03:55

בית הנבחרים האמריקני הכריע הערב (רביעי) ברוב של 232 תומכים אל מול 197 מתנגדים להתחיל את הליך הדחתו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ, זאת כשבוע בדיוק לפני שכהונתו מסתיימת ממילא. טראמפ מואשם כי הסית את תומכיו להסתער על הקפיטול בשבוע שעבר, כדי למנוע את מינויו של ג'ו ביידן.

טראמפ הוא הנשיא היחיד בהיסטוריה שהודח פעמיים על ידי בית הנבחרים. הפעם, שלא כמו בהדחה הקודמת, עשרה חברי קונגרס רפובליקנים - בהם גם מנהיג הרפובליקנים מיטש מקונל, תמכו בהדחה. במהלך הדיונים, אמרה יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי כי טראמפ "חייב ללכת. הוא מהווה סכנה ברורה לאומה".

לכתבות נוספות בנושא >>

במהלך דיון על הדחת טראמפ: פלוסי ציטטה את "אין לי ארץ אחרת"

טראמפ: "ניסיון ההדחה מעורר זעם רב, זה המשך של ציד המכשפות"

טראמפ ופנס נפגשו לראשונה מאז המהומות בקפיטול: "שיחה טובה"

הצבעה בבית הנבחרים של ארצות הברית על הדחת דונלד טראמפ
הצבעה בבית הנבחרים של ארצות הברית על הדחת דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

יש לציין כי הסנאט לא צפוי להתחיל מייד במשפט - מה שאומר שטראמפ כן יסיים את כהונתו ביום רביעי הבא. ובכל זאת, מדובר בהליך סמלי, שכן אם הסנאט יחליט להדיחו זה כבר יקרה בזמן כהונתו של ביידן. ההחלטה תמנע מטראמפ לחזור לחיים פוליטיים ולהתמודד בבחירות הבאות.

ליל המהומות בקונגרס
ליל המהומות בקונגרס | צילום: רויטרס

לקראת יום השבעתו של ביידן, בארצות הברית חוששים כעת מהתפרעויות ומעשים אלימים של תומכי טראמפ, ואלפי חיילים מבטחים את גבעת הקפיטול. בינתיים, הנשיא היוצא בעצמו מנסה לתקן את שאירע, ומוקדם יותר הערב הודיע כי הוא אינו תומך באלימות.