גרין קארד לאנשים "איכותיים": תוכנית ההגירה החדשה של טראמפ

כלי תקשורת אמריקניים דיווחו כי לפי היוזמה של נשיא ארה"ב, דוברי אנגלית, בעלי תארים אקדמיים ומי שקיבלו הצעות עבודה - יתועדפו בקבלת האשרות. למרות זאת, הקונגרס לא צפוי לאשר אותה

הנשיא טראמפ
הנשיא טראמפ | צילום: חדשות 13

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יציג היום (חמישי) תוכנית לשינוי מערכת ההגירה במדינה, שתכלול את הרחבת האבטחה בגבולות ושינוי במדיניות הענקת הגרין קארד. את היוזמה הובילו ג'ארד קושנר, סטיבן מילר וקווין האסט - יועציו של טראמפ.

לפי התוכנית, אנשים בעלי "כישורים איכותיים" ובהם דוברי אנגלית, בעלי תארים אקדמיים ובעלי הצעות עבודה - יתועדפו בקבלת הגרין קארד. זאת, על פני אנשים בעלי קרובי משפחה שחיים בארה"ב, כפי שהיה נהוג במשך שנים רבות. כמו כן, התוכנית החדשה תציע לסיים את שיטת ההגרלות לקבלת הגרין קארד, שאפשרה לאזרחי מדינות עם שיעורי הגירה נמוכים לארה"ב לקבל אשרות הגירה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו מפי פקידים בכירים בממשל, כי התוכנית תגרום לכך ש-57% מהאנשים שלהם יוענק הגרין קארד, יקבלו אותו בהתבסס על תעסוקה וכישורים. זאת, במקום 12% בלבד כיום. מטרת התוכנית היא לשמור על ההגירה החוקית יציבה ולצמצם באופן משמעותי את ההגירה המבוססת על קשרים משפחתיים. אנשים בעלי בעלי הנתונים שצוינו יקבלו עדיפות, ואף תינתן להם האפשרות להביא עמם את בני משפחתם.

כעת, לאחר שנים של עיכובים והצהרות, טראמפ ינסה לשכנע את הציבור האמריקני ואת המחוקקים שמערכת ההגירה במדינה זקוקה לשינוי מקיף. למרות זאת, הקונגרס לא צפוי לאשר את התוכנית במתכונת הנוכחית שלה.