טראמפ: "עוקבים מקרוב אחר ההסלמה, מוכרחים לדאוג לישראל"

נשיא ארה"ב התייחס להסלמה ברצועת עזה והביע תמיכה בישראל: "מדינה נהדרת עם אנשים נהדרים". סגן הנשיא: "חמאס והג'יהאד מעדיפים אלימות על פני שיפור חיי תושבי הרצועה"

זמן צפייה: 06:36

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס אמש (שלישי) באירוע עם תומכים יהודים בניו יורק לעימות בין ישראל לג'יהאד האסלאמי. "אנו עוקבים אחר האירוע מקרוב, טילים יוצאים ונכנסים, יום רע מאוד, מפחיד מאוד", אמר טראמפ. "אנחנו חייבים לדאוג לישראל, אנחנו עוקבים, זו מדינה נהדרת עם אנשים נהדרים".

סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, אמר כי מדינתו מגנה את מטחי הטילים לעבר אזרחי ישראל: "זה ברור כי חמאס והג'יהאד האסלאמי ממקמים בסדר העדיפויות את האלימות לפני שיפור איכות חייהם של תושבי עזה. אמריקה מאשרת את זכותה של ישראל להגן על עצמה".

טראמפ בהצהרה על חיסול אל-בגדדי
טראמפ בהצהרה על חיסול אל-בגדדי | צילום: חדשות 13

ג'ו ביידן, סגן הנשיא בתקופת ממשל אובמה, שרץ בימים אלה בפריימריז במפלגה הדמוקרטית, הביע תמיכה בישראל: "לישראל הזכות להגן על עצמה מול איומי טרור. זה בלתי נסבל שאזרחים ישראלים חיים תחת פחד מתמיד מירי רקטות. זו הסיבה שהממשל שבו כיהנתי היה תומך גדול של מערכת כיפת ברזל המצילת חיים".


דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, אמר הבוקר כי ההערכה היא הג'יהאד האסלאמי ימשיך לירות במהלך היום, כי קיים סיכוי סביר שיהיה שוב ירי לעבר גוש דן וכי מערך כיפת ברזל באזור עובה בשל כך. זילברמן ציין שחמאס לא מעורב עד כה בעימות.

דובר צה"ל אמר בבוקר כי כ-250 רקטות נורו מאז אתמול לעבר ישראל, והוסיף כי "לימודים ועבודה יתקיימו כרגיל בגוש דן למרות שיש אפשרות סבירה לירי על האזור", תא"ל זילברמן הוסיף: "אני לא יכול להגיד שהאיום על מרכז הארץ נמוך יותר. אנחנו לא נביא את המדינה לשיתוק. האפשרות של ירי על המרכז קיימת. זה יכול לקרות".

סוללת כיפת ברזל המוצבת קרוב לרצועת עזה
סוללת כיפת ברזל המוצבת קרוב לרצועת עזה | צילום: רויטרס

"עד כה תקפנו עשרות מטרות של הג'יהאד האסלאמי. עשרה מחבלים הרוגים עד כה רובם מהארגון", הוסיף. "אנחנו ממשיכים לאסוף מודיעין לייצור מטרות בדגש על הג'יהאד האסלאמי בעזה, גם במנהלת המטרות המטכ"לית החדשה שהוקמה".

זילברמן סיפר על המערכה שישראל מנהלת מול הג'יהאד האסלאמי בחודשים האחרונים. "ניהלנו מאז יוני שני מהלכים מול הג'יהאד, לגרום לבהאא אבו אל-עטא להפסיק מולנו בפנייה לצדדים שלישיים. במקביל התחלנו בהכנות לסכל אותו. ערכנו איסוף מודיעין של אמ"ן ושב"כ, סיפר. "הג'יהאד האסלאמי יורה באופן מדוד. הוא מנהל את משק הרקטות בכלכלת חימושים לכמה ימי קרב. הוא יורה אבל שומר אופציות לרידוד ירי וללכת להרגעה בלחץ המתווכים. תהיה לו התאוששות קלה בציר הפיקוד והשליטה והירי יהיה היום יותר סדור מבחינתו".

בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, שחוסל ברצועת עזה
בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, שחוסל ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

"אנחנו לא תוקפים את החמאס", הדגיש דובר צה"ל. "כשאנחנו תוקפים את הג'יהאד האסלאמי אנחנו לא תוקפים מטרות שיקוממו את האוכלוסיה. אנחנו לא רוצים בלתי מעורבים הרוגים שעלולים להכניס את חמאס למערכה".