טראמפ הציג ירידה באבטלה והצהיר: "מקווה שפלויד מסתכל בגאווה"

במהלך מסיבת עיתונאים שערך, התייחס הנשיא האמריקני לנתונים הכלכליים - וציין את האזרח האפרו-אמריקני שנחנק למוות: "זה יום נהדר לכולנו במונחים של שוויון - יום נהדר גם לפלויד"

זמן צפייה: 01:12

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ערך הערב (שישי) מסיבת עיתונאים שבה הציג נתונים אודות האבטלה במדינה - והתייחס גם למקרה מותו של ג'ורג' פלויד, האזרח האפרו-אמריקני שנחנק למוות והצית גל מהומות. "אני מקווה שג'ורג' מסתכל עלינו מלמעלה בגאווה ואומר שזה דבר נהדר שקרה למדינה שלנו", אמר הנשיא. "זה יום נהדר עבורו, זה יום נהדר לכולנו. זה יום נהדר במונחים של שוויון".

בהמשך דבריו אמר טראמפ: "צדק שוויוני משמעותו שכל אמריקני מקבל יחס שווה בכל היתקלות עם גורמי אכיפה, ללא קשר לגזע, צבע, מין ודת. כולם חייבים לקבל יחס זהה. ראינו מה קרה בשבוע שעבר - לא נוכל לתת לזה לקרות שוב".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

הלילה הופץ סרטון חדש ברשתות, שמאיים לזעזע, שוב, את ארצות הברית והעולם כולו. הפעם, שני שוטרים תועדו דוחפים אזרח - שנדחק לאחור, נפל על ראשו - ונשכב על הארץ כשהוא שותת דם. מצבו קשה אך יציב. שני השוטרים הושעו מתפקידם.

האירוע התרחש במהלך הפגנה נוספת שהתקיימה בלילה במחאה על מותו של ג'ורג' פלויד. כידוע, מזה שבוע שארה"ב סוערת, ובכל יום מתרבים העימותים בין המפגינים לשוטרים. בסרטון נראה כיצד גבר כבן 75 ניגש לומר משהו לשוטרים - מבלי לנקוט באלימות, אולם הם מצידם צעקו לו לחזור לאחור. מיד לאחר מכן, הם דחפו אותו והוא, כאמור, נחבל.

שוטרים דוחפים מפגין בארה''ב
שוטרים דוחפים מפגין בארה''ב | צילום: חדשות 13

כתב מקומי שסיקר את ההפגנה סיפר כי לקראת השעה שמונה בערב, הגיעו הרבה מאוד שוטרים למקום, שככל הנראה "רצו לפזר את ההפגנה". לדבריו, האזרח שנפצע כלל לא נראה כאחד המפגינים. "כשנפגע, הוא נפל לאחור, ראשו הכה בבטון - ויכולתי לשמוע את ראשו נחבט", תיאר. "תוך מספר שניות החל לצאת דם מראשו". בסרטון נראה כי אף שוטר לא ניגש לסייע לו בעודו שוכב על הקרקע.

"אני מוטרד עמוקות", אמר ראש עיריית באפלו ביירון בראון בהצהרה לתקשורת. הוא מסר כי המשטרה המקומית פתחה בחקירה. בתוך כך, גורמים רשמיים נוספים גינו את האירוע, בהם מושל ניו יורק אנדרו קואומו, שאמר כי המקרה "לחלוטין בלתי מוצדק".