מסמכים סודיים על השולחן: תכולת הארגזים שהוחרמו מאחוזת טראמפ

סוכני ה-FBI מצאו במהלך החיפוש באחוזתו של נשיא ארה"ב לשעבר עשרות תיקיות ריקות שסומנו כמסווגות, כך עולה ממסמך שפורסם על ידי בית המשפט, המספק רשימת מלאי של תכולתן של 33 הארגזים שנתפסו במאר-א-לאגו

סוכני FBI פשטו על אחוזתו של טראמפ בפלורידה: "פרצו לי לכספת"
דונלד טראמפ על רקע אחוזת "מאר-א-לאגו" | צילום: רויטרס

סוכני ה-FBI מצאו במהלך החיפוש באחוזתו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה עשרות תיקיות ריקות שסומנו כמסווגות, כך עולה ממסמך שפורסם אמש (שישי) על ידי בית המשפט, המספק רשימת מלאי של תכולתן של 33 הארגזים שנלקחו מאחוזת מאר-א-לאגו.

מסמכים קודמים של בית המשפט אישרו כי טראמפ החזיק ברשומות מסווגות באזורי אחסון שונים באחוזה, אך המסמך שפורסם אמש הראה כי עשרות תיקים נמצאו במשרדו. נשיאי ארה"ב חייבים להעביר את כל המסמכים והמיילים שלהם לארכיון הלאומי, ומשרד המשפטים האמריקני בוחן האם טראמפ טיפל בצורה לא נכונה ברישומים על ידי העברתם מהבית הלבן לאחוזתו, לאחר שעזב את תפקידו בינואר 2021.

בין התיקים שלכאורו נתפסו באותו חדר במהלך החיפוש שנערך ב-8 באוגוסט היו שלושה מסמכים שסומנו כחסויים, 17 מסמכים שסומנו כסודיים, שבעה מסמכים שסומנו כ"סודי בהחלט", 43 תיקיות ריקות שסומנו כסודיים ו-28 תיקיות ריקות שכותרתן "החזר למזכיר הצוות / לעוזר הצבאי". בסך הכל נלקחו על ידי ה-FBI יותר מ-11 אלף מסמכים ממשלתיים.

אנשי תקשורת מחוץ לאחוזתו של דונלד טראמפ אחרי הפשיטה
אנשי תקשורת מחוץ לאחוזתו של דונלד טראמפ אחרי הפשיטה

התובעים טוענים כי טראמפ ועורכי דינו לא סיפקו מסמכים רלוונטיים מרצונם, ו"ככל הנראה הסתירו או הוסרו" רשומות כחלק מהמאמץ לחסום את החקירה. טראמפ דחה את ההאשמות הללו בטענה שהוא כבר הסיר את סיווג המסמכים שהיו ברשותו, וטען גם כי התיקים נשמרו בצורה מאובטחת בחדר אחסון באחוזתו, אך כאמור המלאי שנחשף אמש הראה שלא כך היה המצב.

הימצאותם של הפריטים המסווגים במשרדו של טראמפ מצביעים על כך שהם לא סתם צברו אבק בקופסאות, אלא היו בהישג יד של הנשיא לשעבר - ושייתכן שהוא החזיק אותם נגישים אליו מסיבה כלשהי. המסמך לא מפרט היכן בלשכת הנשיא לשעבר אותרו המסמכים הללו, אם כי מוקדם יותר השבוע אמר משרד המשפטים לבית המשפט כי שלושה פריטים מסווגים נמצאו על שולחנות משרדו.

המסמך גם מראה שמסמכים מסווגים רבים, בחדר האחסון ובמשרד, היו מעורבבים עם תמונות, גזירי עיתונים, "פריטי לבוש/מתנות" ותיקיות ריקות, מה שעומד בבסיס השיטה האקראית לכאורה של אריזה והסרה של חומרים בימיו האחרונים של טראמפ בבית הלבן.