טראמפ: "העברנו את שגרירות ארה"ב לירושלים בשביל האוונגליסטים"

נשיא ארה"ב אמר שהעברת השגרירות ב-2018 התבצעה כדי להשביע את רצון הנוצרים האוונגליסטים, המהווים יותר מ-15% מהאוכלוסייה, ונחשבים לחלק ניכר מבסיס תומכיו. "מתלהבים מזה יותר מהיהודים"

זמן צפייה: 00:50

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר במהלך הלילה (שלישי) בהצהרה שמסר לכתבים כי העברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים התבצעה על מנת להשביע את רצון הנוצרים האוונגליסטים, המהווים יותר מ-15% מהאוכלוסייה, ונחשבים לחלק ניכר מבסיס תומכיו. "העברנו את השגרירות בשביל האוונגליסטים - הם מתלהבים מזה יותר מהיהודים".

השגרירות, כזכור, הועברה מתל אביב לירושלים כבר במאי 2018. באירוע החניכה של המקום החדש, נשא טראמפ ברכה מצולמת, ואמר כי "בדיוק לפני 70 שנה, ארה"ב בהנהגתו של טרומן הפכה לאומה הראשונה שהכירה בישראל. היום פותחים באופן רשמי את שגרירות ארה"ב בישראל. מזל טוב, זה היה צריך לקרות כבר מזמן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"לא רצתה בלונים ליום ההולדת": חיי הילדים בדרום – בצל המתיחות

תחקיר: למה נסגר תיק חקירת התאונה בדרום שבה נהרגה משפחה שלמה?

אחרי שריגשו באירוויזיון: להקת "שלווה" מתחננת לחזור להופיע

לדבריו, "כמעט מיד אחרי הצהרות העצמאות ב-1948, ישראל קבעה שירושלים היא עיר הבירה של העם היהודי. היום ירושלים היא מקום מושבה של הכנסת, בית ראש הממשלה ובית הנשיא. ישראל היא אומה ריבונית וזכותה של כל אומה ריבונית לקבוע את עיר הבירה שלה".

"המציאות היא", הוסיף בזמנו הנשיא, "שעיר הבירה של ישראל היא ירושלים. ב-6 בדצמבר ארה"ב הכירה סוף סוף בירושלים כבירה האמיתית של ישראל. היום אנחנו פותחים את השגרירות שלנו על האדמה הקדושה". עוד אמר טראמפ כי "המחויבות הגדולה ביותר היא לקדם הסכם שלום בר קיימא, יחד עם המשך הססטוס קוו באתרים הקדושים".

חשיפת שלט שגרירות ארה
חשיפת שלט שגרירות ארה"ב | צילום: רויטרס