לראשונה מאז נדבק בקורונה: טראמפ ערך אירוע בחירות בפלורידה

הנשיא האמריקני חידש את מסע הבחירות שלו ונאם בפני אלפים בעיר סנפורד, לאחר שנמצא שלילי בבדיקת קורונה. "עברתי את זה, אני מרגיש חזק - יכול לנשק את כל הקהל"

זמן צפייה: 02:27

המרוץ לנשיאות ארה"ב: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חידש הלילה (שלישי) את מסע הבחירות שלו, לאחר הפוגה בעקבות הידבקותו בקורונה. הנשיא ערך עצרת בחירות המונית בסנפורד שבפלורידה, וזאת לאחר שהבית הלבן הודיע כי הוא נמצא שלילי בבדיקת קורונה.

"עברתי את זה, אני מרגיש כל כך חזק", הצהיר טראמפ בפני אלפי המשתפפים באירוע. "אני יכול לנשק את כל הקהל. אני אנשק את הגברים ואת הנשים היפות".

עוד בחדשות 13:

טראמפ נאם לראשונה מאז שחלה בקורונה ואושפז: "אני מרגיש מצוין"

בין טיוח לטיפול חריג: תשעת הימים שטראמפ ירצה לשכוח • פרשנות

אחרי סירוב טראמפ להשתתף: בוטל עימות הבחירות השני מול ביידן

בתום האירוע צייץ טראמפ: "עצרת נהדרת בפלורידה. קהל גדול, הרבה התלהבות (מנצחים עם התלהבות). רק כעת חזרתי. מחר אגיע לפנסילבניה לעוד קהל גדול. אנחנ מנצחים. הכלכלה מתחילה לצמוח. תזמון נהדר!".

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפלורידה
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפלורידה | צילום: רויטרס

בתוך כך, נרשם שיא בהצבעה המוקדמת - כאשר יותר מעשרה מיליון אזרחי ארה"ב כבר הצביעו בבחירות לנשיאות באמצעות הדואר.

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפלורידה
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפלורידה | צילום: רויטרס

בנאום שנשא הנשיא בשבת, לראשונה מאז שוחרר מבית החולים, הוא יצא למרפסת כשהמסכה על פניו - אך מייד הוריד אותה ופנה לתומכיו: "תשמרו את ההתלהבות הזאת גם כשאתם מצביעים, אנחנו חייבים להיפטר מביידן שרע למדינה שלנו", והוסיף: " לא יודע מה איתכם, אני מרגיש מצוין".

לאחר מכן טראמפ התייחס לנגיף הקורונה ולחיסון: "המדינה שלנו תנצח את הנגיף הסיני. נרפא את החולים שלנו האמצעות החיסון שיגיע בקרוב מאוד, בזמן השיא". הוא התייחס גם להתפרצויות במדינות האחרות: "אנחנו רואים התפרצויות חדשות באירופה, בקנדה, אבל זה הולך להיעלם".

דונלד טראמפ נואם ממרפסת הבתי הלבן
דונלד טראמפ נואם ממרפסת הבתי הלבן | צילום: רויטרס

בנוסף, טראמפ טען כי היספנים ואפרו-אמריקנים רבים עוזבים את המפלגה הדמוקרטית לטובתו: "המפלגה הדמוקרטית אכזבה אותם. המדיניות של שלהם לא גרמה לכלום חוץ מעוני וסבל". עוד הוסיך הנשיא האמריקני כי "שיעור האבטלה והעוני בקרב שחורים והיספנים הוא הנמוך ביותר בהיסטוריה של המדינה. עשיתי יותר לקהילה השחורה מכל נשיא מאז לינקולן ואף אחד לא יכול להפריך את זה".

במהלך נאומו, בחר הנשיא האמריקני לתקוף ישירות את יריבו הפוליטי ג'ו ביידן: "אם אתם חושבים ש'ג'ו הישנוני' יכול לנהל את המדינה הזאת אתם טועים. הוא מעביר את העבודות לסין, אך אנחנו נחזיר אותן חזרה".