האקרים איראנים ניסו לפרוץ לקמפיין טראמפ - ללא הצלחה

חברת מייקרוסופט הודיעה כי זיהתה פעילות חריגה שכוונה כלפי בכירי ממשל, עיתונאים ואיראנים גולים. בסביבת הנשיא הכחישו: "אין כל אינדיקציה לניסיון פריצה"

זמן צפייה: 01:50

קבוצת האקרים שככל הנראה קשורה לממשל האיראני ניסתה לפרוץ לפלטפורמת קמפיין הבחירות של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ – כך אמרו גורמים המקורבים לנושא לסוכנות הידיעות רויטרס.

חברת מייקרוסופט פרסמה אמש (שישי) כי זיהתה פעילות סייבר משמעותית שכוונה כלפי בכירי ממשל אמריקנים בהווה ובעבר, עיתונאים פוליטיים ואיראנים גולים. לדבריהם, קבוצת ההאקרים ניסתה לפרוץ לתיבות דואר אלקטרוני כ-2,700 פעמים ותקפה כ-241 חשבונות. "ארבעה חשבונות דואר אלקטרוני נפרצו, אך אף אחד מהם שייך לבכיר ממשל או קמפיין המרוץ לנשיאות", נמסר.

בסביבתו של הנשיא טראמפ מכחישים כי הייתה כל פעילות חריגה. מנהל התקשורת של טראמפ, טים מורטיו, מסר כי "אין לנו כל אינדיקציה כי ניסו לפרוץ לפלטפורמה של הקמפיין". ה-FBI סירב להגיב לידיעה.

עוד בחדשות 13:

איראן: סוכלה "תוכנית ישראלית-ערבית" לחיסול קאסם סולימאני

יורש העצר הסעודי: מלחמה עם איראן תביא לקריסת הכלכלה העולמית

כץ באו"ם: "עלינו לעצור את איראן היום כדי למנוע מלחמה מחר"

טראמפ ורוחאני
טראמפ ורוחאני | צילום: רויטרס

מוקדם יותר השבוע מסרו בכירים צרפתים ל"פוליטיקו אירופה" שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא איראן חסן רוחאני הסכימו במהלך עצרת האו"ם למסמך שהציג להם נשיא צרפת, עמנואל מקרון. המסמך היה אמור להוות בסיס לפגישה ביניהם ולחידוש המו"מ בין איראן למעצמות. לדבריהם, רוחאני נסוג ברגע האחרון ודרש שטראמפ יודיע בצורה ברורה כי יסיר את כל הסנקציות, לפני קיום הפגישה.

המסמך שהציע מקרון כלל ארבע נקודות, שלוש התחייבויות איראניות ואחת אמריקנית. האחת, היא התחייבות מצד איראן לא לנסות אף פעם להשיג נשק גרעיני, וליישם את כל מחויבויותיה בנושא הגרעין. השנייה, לחדש את המו"מ עם ארצות הברית ושאר המעצמות על הסכם גרעין חדש לטווח ארוך. השלישית היא להימנע מצעדים תוקפניים במזרח התיכון ולפעול להשגת שלום באזור באמצעות מו"מ. ההתחייבות הרביעית, האמריקנית היא להתחייב להסיר את כל הסנקציות שהטילה על איראן מאז שנת 2017 ולאפשר לאיראן לייצא נפט באופן חופשי.

Eezkilhucaa 3sw
תקיפת מחסן נפט בסעודיה | צילום: טוויטר

לפני כשלושה שבועות הודיע טראמפ כי מדינתו הטילה סנקציות על הבנק הלאומי של איראן. זאת, בתגובה לתקיפת מתקני הנפט בסעודיה שאירעה שבוע קודם לכן. הנשיא לא פירט אודות הסנקציות שהוטלו אך אמר כי "איראן מרוששת ומתנהלת רע".

בהתייחס לסנקציות, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי "הסנקציות הן הגבוהות ביותר שהוטלו על מדינה" ואף תקף את איראן ואת מדיניותה: "הם מקום ראשון בטרור בעולם, הם צריכים להפסיק את זה. אנחנו לא יכולים להרשות את זה. יש לאיראן פוטנציאל אדיר אך אין להם סיכוי לנצח אותנו". כנשאל במהלך שיחה עם עיתונאים על אופציות צבאיות מול טהארן הנשיא טראמפ ציין כי "ארצות הברית תמיד מוכנה".