טראמפ פרסם סרטון מבית החולים בוושינגטון: "מרגיש יותר טוב"

לאחר שנדבק בקורונה, נשיא ארה"ב ניסה להרגיע את האומה האמריקנית בנוגע למצבו והפיץ ברשתות החברתיות וידאו ותמונות מהמוסד הרפואי שבו הוא מאושפז. "קשה לדעת מה יקרה במהלך הימים הבאים"

זמן צפייה: 02:08

לאחר שנדבק בקורונה, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרסם הלילה (ראשון) סרטון מבית החולים בוושינגטון שבו הוא מאושפז. לדברי הנשיא האמריקני, הוא "מרגיש יותר טוב, אך קשה לדעת מה יקרה בימים הבאים". נוסף על כך, הבית הלבן הפיץ תמונות של טראמפ עובד מהמוסד הרפואי.

אתמול עדכנו רופאיו של הנשיא כי "מצבו טוב מאוד - הוא לא מקבל טיפול בחמצן ומסתובב לבדו". זאת לאחר שבלילה פונה טראמפ לבית החולים הצבאי "וולטר ריד"' כיממה לאחר שחשף כי הוא ואשתו מלניה טראמפ נדבקו בקורונה. בסוכנות הידיעות AP דווח מפי מקור כי טראמפ נזקק לטיפול בחמצן לפני צאתו לקבל טיפול רפואי בבית החולים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עימותים בהפגנות בתל אביב: 38 נעצרו, מאות קנסות חולקו

אסף זמיר נגד נתניהו: "עד שהוא לא יעזוב לא יהיה פתרון למשבר"

צה"ל והמשטרה סיכמו: החיילים שסייעו באכיפה יוחלפו בלוחמי מג"ב

"המלצתי שנביא לכאן את הנשיא כאמצעי זהירות", הסביר רופאו שון קונלי. "אנחנו עוקבים מקרוב אחרי מצבו. הוא לא חווה קשיים בנשימה והיה ללא חום קרוב ל-24 שעות". לדבריו מוקדם לדעת מתי צפוי טראמפ להשתחרר מבית החולים. "הוא כרגע במצב טוב, בהתחשב בכך שנתנו לו טיפול כל כך מתקדם בשלב כל כך מוקדם. בכל זאת קשה כרגע להגיד מתי הוא ישוחרר". עוד הוסיף הרופא כי "מתוכננים כרגע חמישה ימים של טיפול בתרופה רמדסיביר". כאשר נשאל מתי בוצעה הבדיקה השלילית האחרונה של טראמפ - הוא סירב להשיב.

חרף דבריו של קונלי, גורם רשמי המעורה בבריאות הנשיא הצהיר כי "המדדים הרפואיים של טראמפ היו מדאיגים ביותר ב-48-24 השעות האחרונות. אנחנו עדיין לא רואים את הדרך להבראה מלאה". גורמים המעורים במצבו של טראמפ אמרו מוקדם יותר היום כי הוא סובל גם מחום "במדרג הנמוך", בנוסף לשיעול, גודש ותסמינים נוספים. בהצהרת רופאו נמסר עוד כי הוא החל לקבל טיפול תרופתי, כולל בקוקטייל נוגדנים ניסיוני בשם "רנגרון".

בבית הלבן הסבירו כי הסיבה לפינויו היא "כאמצעי זהירות", וכי הוא ישהה במתקן הרפואי כמה ימים להשגחה. רופאו עדכן מוקדם יותר היום כי הוא "תשוש" כהגדרתו, אך מצב רוחו טוב. הפינוי לבית החולים בוצע באמצעות המסוק הנשיאותי "מארין 1" מעט אחרי חצות (שעון ישראל), אליו הגיע הנשיא טראמפ על רגליו וללא עזרה, אך בניגוד למנהגו - מבלי ששוחח עם העיתונאים.