לראשונה מזה חודשים: ביידן מוביל על טראמפ בסקר "פוקס ניוז"

ברקע שיפור בדעת הקהל האמריקנית על מצב הכלכלה בארה"ב, ולאחר הרשעתו ההיסטורית של הנשיא לשעבר בפרשת דמי השתיקה לכוכבת הפורנו, הנשיא המכהן מוביל בשתי נקודות בסקר חדש של הרשת השמרנית - בפעם הראשונה מאז אוקטובר

הנשיא ג'ו ביידן והנשיא לשעבר דונלד טראמפ
הנשיא ג'ו ביידן והנשיא לשעבר דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

לראשונה מאז אוקטובר, הנשיא ג'ו ביידן מוביל על יריבו בבחירות דונלד טראמפ בסקר של רשת "פוקס ניוז". זאת, ברקע שיפור בדעת הקהל האמריקנית על מצב הכלכלה - ולאחר שהנשיא הרפובליקני לשעבר הורשע במשפט דמי השתיקה בניו יורק. על-פי הסקר, שפורסם אמש (רביעי), כשבוע לפני העימות הטלוויזיוני בין שני המועמדים, ביידן מוביל בשתי נקודות (50% לעומת 48%).

מאז הסקר הקודם של רשת החדשות השמרנית חל שינוי של שלוש נקודות בבחירות הנשיאותיות. בחודש מאי, טראמפ הוביל בנקודה אחת, בעוד שכעת ביידן מוביל בשתי נקודות כאמור. ההובלה הקלה, בטווח טעות הדגימה, מצביעה על המרוץ הצמוד בדרך לבית הלבן, שיוכרע בשש מדינות מתנדנדות.

על פי הסקר, טראמפ מוביל על ביידן ב-15 נקודות בקרב גברים, ב-17 נקודות אצל מצביעים כפריים, ב- 30 נקודות בקרב גברים לבנים חסרי השכלה וב-46 נקודות בקרב אוונגליסטים לבנים. מנגד, ביידן מוביל על טראמפ ב-15 נקודות בקרב מצביעים בני 65 ומעלה, ב-17 נקודות בקרב נשים, ב-23 נקודות בקרב מצביעים עירוניים ו-28 נקודות בקרב נשים לבנות בעלות תואר אקדמי. בקרב מצביעים שחורים, ביידן זוכה ל-73% תמיכה.

עצרת בחירות של קמפיין ביידן, יחד עם הנשיא לשעבר אובמה וג'ימי קימל
עצרת בחירות של קמפיין ביידן, יחד עם הנשיא לשעבר אובמה וג'ימי קימל | צילום: רויטרס

הובלתו של הנשיא המכהן כעת נובעת מעלייה בתמיכה בו בקרב מצביעים עצמאיים - פלח אוכלוסייה קריטי לניצחון בבחירות נשיאותיות. על פי הסקר של "פוקס", ביידן מוביל ב-9 נקודות בקרב מצביעים עצמאיים. בחודש מאי, טראמפ הוביל בקרב פלח אוכלוסייה זה בשתי נקודות.

"הנטיות הדמוגרפיות הבסיסיות שהגדירו את המרוץ הנשיאותי נשארו כפי שהן", אמר הסוקר הרפובליקני דרון שואו, עורך הסקרים של "פוקס". "התמיכה בביידן התחזקה מעט אצל נשים וקשישים, והדבר משפר את מצבו על אף שהוא איבד תמיכה בקרב צעירים ואפרו-אמריקנים בהשוואה לבחירות ב-2020", הוסיף שואו.

טראמפ בעצרת בחירות בוויסקונסין
טראמפ בעצרת בחירות בוויסקונסין | צילום: רויטרס

בנוגע לדעת הקהל אודות הכלכלה האמריקנית, הסקר מצביע על שיפור עבור הממשל הנוכחי, על אף שהסנטימנט הכללי עדיין שלילי ברובו. כשליש מהאמריקנים, 32%, סבורים כי המצב הכלכלי הוא מצוין או טוב - המספר הגבוה ביותר מאז נכנס ביידן לתפקיד הנשיא. בחודש שעבר 30% סברו כי הכלכלה במצב טוב.

59% מהאמריקנים אומרים כי הם מחזיקים מעמד באופן כלכלי, עלייה של 5% בהשוואה לקיץ שעבר. בנוסף, 44% מרגישים אופטימיות בנוגע למצב הכלכלי - עלייה של 4% משנת 2023.