דיווח: טראמפ לחץ על אוקראינה לחקור את בנו של ביידן

גורם אמריקני מסר לוול סטריט ג'ורנל כי הנשיא שוחח עם עמיתו בקייב ודרש לחקור את חברת הגז אותה ניהל בנו של יריבו הפוליטי המוביל. ביידן: "הופך את מוסדותינו לכלי לחיסולים פוליטיים"

זמן צפייה: 00:23

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הפעיל לחצים על נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, במטרה שיחקור את עסקיה של חברת גז שנוהלה בידי האנטר ביידן – בנו של ג'ו ביידן, סגן נשיא ארצות הברית לשעבר, והמתחרה המוביל של טראמפ בבחירות לנשיאות שיתקיימו ב-2020. כך דיווח אתמול (שישי) הוול סטריט ג'ורנל, מפי גורם אמריקני.

לפי הדיווח, לאחר בחירתו של זלנסקי לנשיאות, שוחח עמו טראמפ וביקש ממנו שמונה פעמים לשתף פעולה עם עורך דינו רודי ג'וליאני בחקירת החברה. בריאיון שהעניק ג'וליאני לאחרונה, טען כי פעילותו של ביידן נגד השחיתות באוקראינה בתקופת כהונתו נועדה להסתיר את מעשיו של בנו כמנהל חברת הגז. עם זאת, מהממשל האוקראיני נמסר כי אין בידיו כל הוכחות להתנהגות פלילית מצד ביידן או מצד בנו.

עוד בחדשות 13:

טראמפ: "אני לא מאמין שישראל מרגלת אחר ארצות הברית"

טראמפ מבהיר: "הצבעת יהודים לדמוקרטים – חוסר נאמנות לישראל"

ג'ו ביידן הודיע רשמית על התמודדותו בבחירות לנשיאות ארה"ב

נשיא אוקראינה הנבחר ולדימיר זלנסקי בטקס ההשבעה
נשיא אוקראינה הנבחר ולדימיר זלנסקי בטקס ההשבעה | צילום: רויטרס

הגורם שמסר את המידע לוול סטריט ג'ורנל טען כי טראמפ לא הציע לאוקראינים הטבות בתמורה לשיתוף הפעולה, אך בבית המחוקקים פתחו בחקירה כדי לבדוק שלא הובטחה לזלנסקי עסקה בתמורה לפתיחה בחקירה.

טראמפ התייחס לדיווח ואמר כי שיחתו עם זלנסקי הייתה "ראוי לחלוטין", אך סירב להשיב אם ביקש ממנו לחקור את ביידן הבן. עם זאת, בהמשך חזר טראמפ על הטענות כי יש לחקור את השפעתו של

ביידן פרסם אתמול הצהרה בה דרש לשחרר את תמלילי שיחתם של הנשיא טראמפ ועמיתו האוקראיני. "זאת דוגמה ברורה כשמש לשחיתות שמפוררת את מוסדות השלטון והופכת אותם לכלי לחיסולים פוליטיים ונקמות אישיות", אמר.