מיקרופונים יושתקו בעימות הנשיאותי האחרון; טראמפ: "לא הוגן"

נשיא ארה"ב הצהיר כי ייקח חלק בעימות האחרון בין המועמדים לנשיאות, אך טען: "לא הוגן ששינו את הנושאים ובחרו מנחה מוטה". המיקרופונים יושתקו לפרקים בזמן שהיריב מדבר, כדי למנוע הפרעות

זמן צפייה: 02:42

הבחירות לנשיאות ארה"ב: מארגני העימות בין המועמדים לנשיאות ארה"ב הכריעו הבוקר (שלישי) כי במהלך האירוע יושתקו המיקרופונים של המועמדים למשך שתי דקות, בזמן שהיריב מדבר. זאת במטרה לאפשר לכל מועמד להביע את דבריו מבלי שיופרע על ידי השני. בקמפיין של הנשיא דונלד טראמפ התנגדו לשינוי, אך הודיעו כי לא יבטלו את ההשתתפות באירוע.

טראמפ הצהיר כי ישתתף באירוע, שיהיה העימות האחרון בין השניים וייערך בלילה שבין חמישי לשישי, אך טען: "לא הוגן ששינו את הנושאים לדיון, ומאוד לא הוגן שפעם נוספת המנחה מוטה לחלוטין".

עוד בחדשות 13:

טראמפ החל לרקוד בעצרת הבחירות שלו – והרשת חוגגת

טראמפ וביידן מדלגים בין מדינות וממשיכים להחליף עלבונות

17 ימים לבחירות, טראמפ מצהיר: אם ביידן ייבחר, אעזוב את ארה"ב

עימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ
העימות הראשון בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ | צילום: רויטרס

ההחלטה להשתיק את המיקרופונים התקבלה בעקבות העימות הראשון שנערך בין שני המועמדים - שהפך עד מהרה להתגוששות וקרב העלבות בין שני המועמדים. במהלך העימות נכנס טראמפ לדבריו של ביידן פעם אחר פעם, זרק הערות והקשה עליו להשיב באופן רציף לשאלות. בנוסף לעג הנשיא להישגיו הפוליטיים של ביידן ואף הזכיר כי בנו האנטר השתמש בסמים. בשלב מסוים, ביידן אמר לטראמפ בתגובה "אולי תשתוק, בן אדם?"

ביידן לא נותר חייב, ואמר: "הציבור יכול לסמוך על המדענים, אבל לא על נשיא כמו טראמפ שלא מסכים עם המדענים שלו. האם ניתן להאמין, ולו לרגע, במה שהוא אומר לציבור?", שאל את הצופים. לטענתו, לטראמפ, "הנשיא הגרוע בתולדות ארה"ב אין תוכנית לטיפול במשבר והוא נכנס לפאניקה". "אצלך היו מתים יותר", השיב הנשיא, "אתה, ביידן, לא היית מצליח. אין לך את זה".

עוד בעימות, כשהנשיא המכהן לעג למועמד הדמוקרטי על דברים שאמר בעניין ביטוח הבריאות, השיב לו ביידן במילים "שקרן" ו"ליצן". בהמשך, כשדנו בתפקוד ממשל אובמה בטיפול בשפעת החזירים, קרא טראמפ לעבר ביידן כי "אין בך שום דבר חכם".

כאשר טראמפ סירב לגנות את הגזענות הלבנה למרות שנדרש לכך במפורש, טען ביידן כי הוא "גזען", ומאוחר יותר הוסיף: "עם הנשיא הזה הפכנו לחולים, עניים ומפולגים יותר. הנשיא הוא בובה של פוטין", אמר.

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ
ג'ו ביידן ודונלד טראמפ | צילום: רויטרס

העימות השני שתוכנן להתקיים בין השניים הוסב לאירוע וירטואלי של שאלות ותשובות, שבו המועמדים הופיעו בשני ערוצים מקבילים והשיבו לשאלות הצופים.