ארה"ב בוחרת: במקום עימות - טראמפ וביידן ענו לשאלות בשידור חי

המועמדים לנשיאות התארחו בנפרד ברשתות הטלוויזיה ABC ו-NBC, והשיבו לשאלות הצופים. הנשיא התחמק מלהשיב אם עבר בדיקת קורונה לפני העימות הראשון; ביידן תקף: "טראמפ לא הנהיג"

זמן צפייה: 01:55

הבחירות לנשיאות ארה"ב 2020: 18 ימים לפי הבחירות, דונלד טראמפ וג'ו ביידן קיימו הלילה (שישי) אירוע שאלות ותשובות, זאת במקום העימות הנשיאותי השני שבוטל. השניים הופיעו בשני ערוצים מקבילים והשיבו לשאלות הצופים.

כשטראמפ נשאל אם עבר בדיקת קורונה לפני העימות הראשון - הוא התחמק מתשובה ברורה. "האם אתה עובר בדיקה בכל יום ביומו?", שאלה המנחה סוואנה גאטרי ברשת ABC. "לא, אבל אני עובר הרבה בדיקות", השיב הנשיא. "ייתכן שעברתי בדיקה ביום של העימות וייתכן שלא - אבל לרופא שלי יש מידע מאוד מדויק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

היועמ"ש הכריע: לא תיפתח חקירה נגד נתניהו בפרשת המניות

הסכם שתיקה משולש: כך פעל המפיק דני בנעים להסתיר תקיפה מינית

התרגיל של נתניהו לכחול לבן: הצעת פשרה לדחיית אישור התקציב

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

בהמשך הערב, טראמפ טען כי הוא לא מודע לתיאוריית הקונספירציה QAnon של הימין הקיצוני שתומכת בו, המקדמת בין היתר תיאוריות לפיהן המנהיגות הדמוקרטית מנהלת רשת פדופיליה, זאת למרות שהנשיא עצמו קידם לא פעם ציוצים שלהם.

מנגד, ביידן תקף שוב ושוב את טראמפ על דרך טיפולו בקורונה, ואמר עליו כי הוא "היה צריך להנהיג - אבל לא עשה את זה. נשיא צריך לקבוע סטנדרט לאומי ללחימה בנגיף קורונה, ולא לנהוג כמו טראמפ שהשאיר ברוב המקרים את ההחלטות לטיפול המדינות", לטענתו, "טראמפ לא דיבר על מה שצריך לעשות כי הוא כל הזמן היה מוטרד משוק המניות".

ג'ו ביידן
ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

כזכור, מייד לאחר העימות הראשון נודע כי טראמפ נדבק בקורונה. כמה ימים אחר כך, הוחלט כי העימות הבא בין המועמדים יהיה מקוון, ואז טראמפ הודיע על סירובו להשתתף בו. העימות השלישי והאחרון ב-22 באוקטובר צפוי להתקיים כמתוכנן.