הלילה: העימות הטלוויזיוני הראשון בין דונלד טראמפ לג'ו ביידן

ב-4:00 שעון ישראל יעלו לבמה המועמדים לנשיאות ויידרשו להתייחס לסוגיות הבוערות שעל סדר היום בארה"ב. זאת בצל חשיפת פרשת המסים של טראמפ - בעקבותיה פרסם המועמד הדמוקרטי את דוחות המס שלו

זמן צפייה: 05:18

המרוץ לנשיאות ארה"ב 2020: הלילה (שלישי) ייערך העימות הטלוויזיוני הראשון בין שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית - דונלד טראמפ וג'ו ביידן. אחריו צפויים עוד שני עימותים נוספים. העימות ייערך בקליבלנד, בשעה 4:00 שעון ישראל, ועל פי ההערכות צפויים לצפות בו בין 50 ל-80 מיליון אמריקנים.

שעות לפני העימות, פרסם המועמד הדמוקרטי את דוחות המס שלו משנת 2019 - בתגובה לחשיפת פרשת המסים של הנשיא המכהן. צעד דומה עשתה מי שעתידה להיות סגניתו אם ייבחר, קמלה האריס.

מדובר באירוע משמעותי מכיוון שרמת הציפיות מהמועמד הדמוקרטי ביידן נמוכה מאוד, אחרי הקמפיין שניהל מולו טראמפ – שטען כי ביידן ישנוני, זקן וסנילי. הציפיות ממנו הן רק ש"ישרוד" את העימות. מנגד, לטראמפ שנחשב לפייבוריט בעימות - יש הרבה מה להפסיד, אם לא יעמוד בציפיות שהוא עצמו יצר.

עוד בחדשות 13:

דוחות המס של טראמפ נחשפו: "הפסדי ענק והעלמות מס נרחבות"

נתוני התנועה חושפים: הישראלים נענים להנחיות פחות מבסגר הקודם

רה"מ חשף באו"ם: "חזבאללה מחזיק מחסן טילים ליד אתר גז בלבנון"

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ
ג'ו ביידן ודונלד טראמפ | צילום: רויטרס

כזכור, ערב העימות התפוצצה ברעש גדול פרשת המסים של דונלד טראמפ. ה"ניו יורק טיימס" חשף את מה שטראמפ מסתיר זה יותר מארבע שנים: הוא לא שילם מסים פדרליים ב-11 מ-18 השנים שנבדקו. הדיווח גם סודק את תדמיתו של טראמפ כאיש עסקים מוצלח. במקום זאת, הוא מציג אדם שמפסיד בכל שנה מאות מיליוני דולרים באתרי הגולף שלו, מקזז הוצאות שנויות במחלוקת כ"תספורת" ב-70 אלף דולר לשנה, הוצאות מגורים ומטוסים.

היום הוסיף "ניו יורק טיימס" שטראמפ היה על סף פשיטת רגל ב-2004 כשהשיק, בתואנה שהוא איש עסקים מוצלח, את סדרת הריאליטי "המתמחה". מעוררות תהיות במיוחד הלוואות הענק שיש לו שמועד פרעונן מתקרב, בהן גם כאלה מגורמים זרים. עבור הדמוקרטים, החדשות האלה הגיעו בתזמון נפלא שבו ביידן מבסס את הובלתו בסקרים, והן תורגמו מייד לתשדירים.

מנחה העימות הראשון הוא כריס וואלאס מרשת "פוקס", שגם הנחה את העימות האחרון בין הילרי קלינטון לטראמפ. למרות שוואלאס מגיע מ"פוקס ניוז" שהפך בשנים האחרונות לערוץ תעמולה של טראמפ, הוא ידוע כעיתונאי קשוח, ולא תהיה לו בעיה לעמת את טראמפ עם המציאות ועם הנושא שבמרכז מערכת הבחירות הזאת - מגפת הקורונה. ביידן מנגד מקווה פשוט לעבור את העימותים כדי שיהיו כבר מאחוריו, ורק לא להפסיד בנוקאאוט.

במת העימות בין טראמפ לביידן בקליבלנד
במת העימות בין טראמפ לביידן בקליבלנד | צילום: חדשות 13

כאמור, אתמול נחשפו דוחות המס של הנשיא המכהן על ידי ה"ניו יורק טיימס" - שמצביעים על הפסדי ענק והעלמות מס נרחבות שביצע הנשיא. זאת, בהתבסס על ניתוח שערך העיתון לדוחות של שני עשורים, של הנשיא ושל החברות שבבעלות ארגון טראמפ.

על פי החשיפה, ב-2016 וב-2017 שילם טראמפ מס הכנסה פדרלי בסך 750 דולר בלבד. עוד נחשף כי הנשיא לא שילם כלל מסי הכנסה בעשר מתוך 15 השנים שקדמו לכך, בעיקר מכיוון שדיווח על הפסדים גדולים יותר מרווחים".

טראמפ הצהיר בתגובה כי מדובר בחדשות כזב. "למעשה שילמתי מס, ואתם תראו זאת ברגע שהוא יחזור. הדוחות נמצאים תחת ביקורת, הם כך כבר תקופה ארוכה. שירות הכנסות הפנים לא מתייחס אליי יפה". גם ארגון טראמפ הכחיש את הדיווח: "רוב העובדות המופיעות בדוח, אם לא כולן, לא מדויקות. במהלך העשור האחרון, טראמפ שילם עשרות מיליוני דולרים במסים אישיים לממשלה".